Quote from Guest on 14 June 2011, 22:01Jag får aldrig det, men sprang med en kompis idag och hon fick det tidigt vad beror det oftast på??
Jag får aldrig det, men sprang med en kompis idag och hon fick det tidigt vad beror det oftast på??
Quote from Funbeat user on 14 June 2011, 22:11http://sv.wikipedia.org/wiki/Håll
Quote from Funbeat user on 14 June 2011, 22:12Min erfarenhet: Vätskebrist.
Annars, ätit för tätt inpå löppasset kanske.
Min erfarenhet: Vätskebrist.
Annars, ätit för tätt inpå löppasset kanske.
Quote from Funbeat user on 14 June 2011, 22:15Det verkar finnas ett halvdussin plausibla förklaringar, välj en du gillar:
http://traningslara.se/hall-vid-traning-vad-ar-orsaken/
Det verkar finnas ett halvdussin plausibla förklaringar, välj en du gillar:
Quote from Funbeat user on 14 June 2011, 22:44Jag har inte haft håll på 15 år ca (vad jag kan minnas) men får nu sen förra året ofta håll även på löppass där jag aldrig fick håll förr. Inga mönster vad gäller matintag, vätska, intensitet eller längd.
Jag har inte haft håll på 15 år ca (vad jag kan minnas) men får nu sen förra året ofta håll även på löppass där jag aldrig fick håll förr. Inga mönster vad gäller matintag, vätska, intensitet eller längd.
Quote from Funbeat user on 14 June 2011, 22:52Får vältränade människor håll? Eller kanske ignorerar de hållet tills det försvinner?
Får vältränade människor håll? Eller kanske ignorerar de hållet tills det försvinner?
Quote from Funbeat user on 14 June 2011, 23:24Jag har levt efter den devisen trots att jag inte är speciellt supervältränad för löpning.
Sprang en runda efter att ha käkat grillat och druckit rödvid.
Fick håll efter 200 meter, höll i sig i 2 km då jag fick stanna några minuter för att få bort den vä
Jag har levt efter den devisen trots att jag inte är speciellt supervältränad för löpning.
Sprang en runda efter att ha käkat grillat och druckit rödvid.
Fick håll efter 200 meter, höll i sig i 2 km då jag fick stanna några minuter för att få bort den vä
Quote from Funbeat user on 15 June 2011, 05:11Nej: det beror aldrig på vätskebrist (vilket man iofs. kan säga om allt eftersom inget beror på vätskebrist - människor i västerlandet har aldrig vätskebrist). Håll beror på att blod från de ställen där man får håll inte hinner forslas tillräckligt fort t
Nej: det beror aldrig på vätskebrist (vilket man iofs. kan säga om allt eftersom inget beror på vätskebrist - människor i västerlandet har aldrig vätskebrist). Håll beror på att blod från de ställen där man får håll inte hinner forslas tillräckligt fort t
Quote from Funbeat user on 15 June 2011, 06:07Du verkar ha någon annan form av definition av vad "vätskebrist" är för något, om man i västerlandet aldrig får det. Känns ganska dumt och onödigt att utgå ifrån denna när du bör vara medveten om (?) att alla andra här på forumet definierar vätskebrist på
Du verkar ha någon annan form av definition av vad "vätskebrist" är för något, om man i västerlandet aldrig får det. Känns ganska dumt och onödigt att utgå ifrån denna när du bör vara medveten om (?) att alla andra här på forumet definierar vätskebrist på
Quote from Funbeat user on 15 June 2011, 07:49Jag fick håll när jag var yngre och upplevde att det hängde ihop med hur jag andades, så jag började kontrollera andningen bättre. Sedan dess har jag inte håll.
På senare år har jag läst en forskningsrapport där man såg ett statistiskt samband mellan hå
Jag fick håll när jag var yngre och upplevde att det hängde ihop med hur jag andades, så jag började kontrollera andningen bättre. Sedan dess har jag inte håll.
På senare år har jag läst en forskningsrapport där man såg ett statistiskt samband mellan hå