Quote from Guest on 26 August 2012, 17:14Hej,
Har tittat lite på triathlon och är lite förvånad över att triathleterna har så annorlunda armföring jämfört med "vanliga" långdistanslöpare. Spända axlar och arnbågarna långt ut från kroppen (ser det ut som).
Är det någon som har en uppfattning om
Hej,
Har tittat lite på triathlon och är lite förvånad över att triathleterna har så annorlunda armföring jämfört med "vanliga" långdistanslöpare. Spända axlar och arnbågarna långt ut från kroppen (ser det ut som).
Är det någon som har en uppfattning om
Quote from Funbeat user on 26 August 2012, 17:24Kompressionskläderna trycker upp allt till axelhöjd.
Kompressionskläderna trycker upp allt till axelhöjd.
Quote from Funbeat user on 26 August 2012, 18:09Jag har tänkt på samma sak. Kan det bero på simningen på nåt vis?
Jag har tänkt på samma sak. Kan det bero på simningen på nåt vis?
Quote from Funbeat user on 26 August 2012, 18:33Jag tror snarare att core-muskulaturen, fa rygg, påverkas av cyklingen, och att hållningen inte blir optimal efter det.
Jag tror snarare att core-muskulaturen, fa rygg, påverkas av cyklingen, och att hållningen inte blir optimal efter det.
Quote from Ulrika Ekelund on 26 August 2012, 21:38Och ändå gör Lisa miltider efter sim och cykel som renderar henne en plats i finnkampen (vilken hon avböjde).
Frågan är vad som är optimal hållning. 😉
Och ändå gör Lisa miltider efter sim och cykel som renderar henne en plats i finnkampen (vilken hon avböjde).
Frågan är vad som är optimal hållning. 😉
Quote from Funbeat user on 26 August 2012, 21:40Den optimala hållningen är den som gör att du springer ditt allra snabbaste. 🙂 Det lär vara individuellt.
Den optimala hållningen är den som gör att du springer ditt allra snabbaste. 🙂 Det lär vara individuellt.
Quote from Funbeat user on 26 August 2012, 21:41Det säger också en del om bredden i toppen.
Det säger också en del om bredden i toppen.
Quote from Funbeat user on 26 August 2012, 21:43Nu vet jag inte om svenska löpare i finnkampen är måttstocken man ska gå efter när man mäter Lisas prestation. Hon tillhör världseliten på sitt område. Det är det ganska få i finnkampen som gör.
Nu vet jag inte om svenska löpare i finnkampen är måttstocken man ska gå efter när man mäter Lisas prestation. Hon tillhör världseliten på sitt område. Det är det ganska få i finnkampen som gör.
Quote from Funbeat user on 27 August 2012, 05:48Visst är det så att Lisa tillhör världseliten inom triathlon. Vilket svenska löparkvinnor inte gör. Det är möjligen Isabellah Andersson som är på rätt väg men som har en bit kvar.
Även så är det intressant att Lisa gör tider på sin avslutande mil som lig
Visst är det så att Lisa tillhör världseliten inom triathlon. Vilket svenska löparkvinnor inte gör. Det är möjligen Isabellah Andersson som är på rätt väg men som har en bit kvar.
Även så är det intressant att Lisa gör tider på sin avslutande mil som lig
Quote from Funbeat user on 27 August 2012, 07:38För de som inte minns så kom Lisa 2a på tjejmilen bakom Isabellah 2010, och före en del namn kända som löpare.
För de som inte minns så kom Lisa 2a på tjejmilen bakom Isabellah 2010, och före en del namn kända som löpare.