Quote from Funbeat user on 29 August 2012, 10:19Jag läste Öijers o Stefan Holms konversation på Twitter.
Den var belysande på hur ensidigt och enkelspårigt friidrottare både tänker och tränar.
Jag läste Öijers o Stefan Holms konversation på Twitter.
Den var belysande på hur ensidigt och enkelspårigt friidrottare både tänker och tränar.
Quote from Funbeat user on 29 August 2012, 10:49Fredrik Jönsson, Åsa hade nog kunnat hänga med stora klungan i lördags men hon missade lite taktiskt och låg för långt bak när den splittrades. Tror hon hade kunnat ligga högre upp i fältet efter cykeln och plockat ett par placeringar till.
Angående tria
Fredrik Jönsson, Åsa hade nog kunnat hänga med stora klungan i lördags men hon missade lite taktiskt och låg för långt bak när den splittrades. Tror hon hade kunnat ligga högre upp i fältet efter cykeln och plockat ett par placeringar till.
Angående tria
Quote from Funbeat user on 29 August 2012, 10:57Var det inte laget i tempo?
Var det inte laget i tempo?
Quote from ellen olsson on 29 August 2012, 10:59Eva Nyström tog brons i tempot 2006 och silver 2007.
Eva Nyström tog brons i tempot 2006 och silver 2007.
Quote from Funbeat user on 29 August 2012, 11:02Stämmer säkert David.
Fredrik, har inte Björn Andersson varit 4:a i tempo-SM ett par gånger?
Stämmer säkert David.
Fredrik, har inte Björn Andersson varit 4:a i tempo-SM ett par gånger?
Quote from Funbeat user on 29 August 2012, 12:03Det intressanta är väl hur Åsa klarade löpningen jämfört med de andra? Var kom cykeln in? Särskilt när det är drafting.
Det intressanta är väl hur Åsa klarade löpningen jämfört med de andra? Var kom cykeln in? Särskilt när det är drafting.
Quote from Funbeat user on 29 August 2012, 12:0818:08 sprang hon på. Väldigt bra med tanke på hennes avsaknad av löpträning under våren pga fotproblem.
18:08 sprang hon på. Väldigt bra med tanke på hennes avsaknad av löpträning under våren pga fotproblem.
Quote from Funbeat user on 29 August 2012, 16:44Det kan vara viss yrsel också
http://bikepure.org/2012/08/5635/
Det kan vara viss yrsel också
http://bikepure.org/2012/08/5635/
Quote from Funbeat user on 29 August 2012, 18:28Jag tror att skillnaden i armföring beror på att triathleter
har muskler på överkroppen som löpare normalt saknar.När man tränar mycket crawl blir man starkare på
överkroppens framsida, så axlar och armar skjuter gärna fram.
Jag tror att skillnaden i armföring beror på att triathleter
har muskler på överkroppen som löpare normalt saknar.
När man tränar mycket crawl blir man starkare på
överkroppens framsida, så axlar och armar skjuter gärna fram.
Quote from Funbeat user on 29 August 2012, 20:25Bra teori Kim. Även tiokampare har lite oortodox armföring 😉
Bra teori Kim. Även tiokampare har lite oortodox armföring 😉