Quote from Funbeat user on 30 August 2012, 13:12Simmar du mycket så får du oxå större latissimus dorsi muskel vilket också gör att springa "som en löpare" blir svårare eftersom muskeln "är i vägen" 😉
Simmar du mycket så får du oxå större latissimus dorsi muskel vilket också gör att springa "som en löpare" blir svårare eftersom muskeln "är i vägen" 😉
Quote from Funbeat user on 8 September 2012, 21:38"När man tränar mycket crawl blir man starkare på överkroppens framsida, så axlar och armar skjuter gärna fram."
Ja, samt att latsen som André påpekar tränas mycket och eftersom de fäster på överarmens framsida gör det att axlarna lätt blir framåtroterad
"När man tränar mycket crawl blir man starkare på överkroppens framsida, så axlar och armar skjuter gärna fram."
Ja, samt att latsen som André påpekar tränas mycket och eftersom de fäster på överarmens framsida gör det att axlarna lätt blir framåtroterad
Quote from Funbeat user on 9 September 2012, 17:40Jag tror att det handlar om prioritering. det är inte lönt att fokusera så mycket på armföringen, eftersom med har marginell betydelse under ett kortare lopp. sen bör man även räkna in att armarna har redan jobbat hårt på simningen och axlarna på cyklinge
Jag tror att det handlar om prioritering. det är inte lönt att fokusera så mycket på armföringen, eftersom med har marginell betydelse under ett kortare lopp. sen bör man även räkna in att armarna har redan jobbat hårt på simningen och axlarna på cyklinge
Quote from Funbeat user on 9 September 2012, 17:48"När man tränar mycket crawl blir man starkare på överkroppens framsida, så axlar och armar skjuter gärna fram."
Blir man verkligen starkare på "framsidan" av kroppen relativt sett kroppens "baksida" av crawlträning?
"När man tränar mycket crawl blir man starkare på överkroppens framsida, så axlar och armar skjuter gärna fram."
Blir man verkligen starkare på "framsidan" av kroppen relativt sett kroppens "baksida" av crawlträning?
Quote from Funbeat user on 9 September 2012, 18:01På vilket sätt jobbar axlarna när man cyklar?
På vilket sätt jobbar axlarna när man cyklar?
Quote from Funbeat user on 9 September 2012, 18:19@Andreas de muskler so roterar axlarna framåt är väldigt aktiva vid simning.
@david statiskt!
@Andreas de muskler so roterar axlarna framåt är väldigt aktiva vid simning.
@david statiskt!
Quote from Funbeat user on 9 September 2012, 18:22Det brukar inte vara så jobbigt för axlarna att sitta still och låta benen jobba.
Det brukar inte vara så jobbigt för axlarna att sitta still och låta benen jobba.
Quote from Funbeat user on 9 September 2012, 18:30@Lars. Jag inbillar mig att motsatt sida är väldigt aktiv också i draget, men jag är väldigt fräsch på simning så jag spånar. Blir man "obalanserad" alltså av att träna mycket crawl?
@Lars. Jag inbillar mig att motsatt sida är väldigt aktiv också i draget, men jag är väldigt fräsch på simning så jag spånar. Blir man "obalanserad" alltså av att träna mycket crawl?
Quote from Funbeat user on 9 September 2012, 20:31@Andreas, kort svar ja. all dom stora muskelgrupperna som är aktiva i crawl fjäril och bröstsim roterar fram axlarna. Så för att motverka detta så simma gärna litte ryggsim under uppvärmning och avsimningen. sen finns det en uppsjö olika styrkeövningar so
@Andreas, kort svar ja. all dom stora muskelgrupperna som är aktiva i crawl fjäril och bröstsim roterar fram axlarna. Så för att motverka detta så simma gärna litte ryggsim under uppvärmning och avsimningen. sen finns det en uppsjö olika styrkeövningar so
Quote from Funbeat user on 9 September 2012, 20:35Det är tur att elitcykling bygger på levererade resultat i cykeltävlingar och inte hur de ser ut på podiet.
Det är tur att elitcykling bygger på levererade resultat i cykeltävlingar och inte hur de ser ut på podiet.