Quote from Funbeat user on 27 August 2012, 07:56Ja, det är väl klart att det är rekryteringsproblem i kombination med motivation att träna hårt.
Men man ska komma ihåg att Lisa är _en_ tjej. Carolina Klüft var t.ex en annan. De andra svenskarna på VM i triathlon var inte riktigt lika imponerande utan
Ja, det är väl klart att det är rekryteringsproblem i kombination med motivation att träna hårt.
Men man ska komma ihåg att Lisa är _en_ tjej. Carolina Klüft var t.ex en annan. De andra svenskarna på VM i triathlon var inte riktigt lika imponerande utan
Quote from Funbeat user on 27 August 2012, 07:58Jag tror inte att hon hade blivit tvåa i ett linjelopp med svenska eliten i cykel.
Jag tror inte att hon hade blivit tvåa i ett linjelopp med svenska eliten i cykel.
Quote from Funbeat user on 27 August 2012, 08:56Nej David, det hade hon inte, våra cyklister och simmare är betydligt mkt närmare världseliten (eller tom. i den) än vad våra löpare är. Poängen är väl inte att peka ut Lisa som en extremt bra löpare, utan snarare bemärka att våra riktiga löpare är rätt k
Nej David, det hade hon inte, våra cyklister och simmare är betydligt mkt närmare världseliten (eller tom. i den) än vad våra löpare är. Poängen är väl inte att peka ut Lisa som en extremt bra löpare, utan snarare bemärka att våra riktiga löpare är rätt k
Quote from Funbeat user on 27 August 2012, 09:20Å andra sidan varför ägna sig åt friidrott? Om man nu inte tycker det är kul?
Fast det vore ju intressant hur långt Lisa kunnat nå som t ex millöpare om hon satsat på det rent, sådär apropå diskussionen om att "det är hopplöst".
Å andra sidan varför ägna sig åt friidrott? Om man nu inte tycker det är kul?
Fast det vore ju intressant hur långt Lisa kunnat nå som t ex millöpare om hon satsat på det rent, sådär apropå diskussionen om att "det är hopplöst".
Quote from Funbeat user on 27 August 2012, 11:08Äh, friidrottarna skadar sig ju innan de hinner bli bra...
Äh, friidrottarna skadar sig ju innan de hinner bli bra...
Quote from Funbeat user on 27 August 2012, 11:12🙂
De kanske skulle simma och cykla mer?
🙂
De kanske skulle simma och cykla mer?
Quote from Funbeat user on 27 August 2012, 11:31Ligger lite i det. Träna central kapacitet måste man kanske inte bara göra i sin egen gren
Ligger lite i det. Träna central kapacitet måste man kanske inte bara göra i sin egen gren
Quote from Funbeat user on 27 August 2012, 12:22Friidrottarna är alldeles för ensidigt tränade.
Friidrottarna är alldeles för ensidigt tränade.
Quote from Funbeat user on 29 August 2012, 09:16För först gången håller jag med David 😀
Och det är samma sak inom alla sporter som bara involverar en gren!
För först gången håller jag med David 😀
Och det är samma sak inom alla sporter som bara involverar en gren!
Quote from Funbeat user on 29 August 2012, 09:17David (t+)
David (t+)