Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumCykelVarför inte Hälsa?
You need to log in to create posts and topics.

Jannike: Det trevliga är att det är många tjejer (alltid trevligt ;)), men det sorgliga är att om tjejer är överrepresenterade så är killarna underrepresenterade, och vad säger det om killars hälsningsbenägenhet?

Ok. Fast det kan ju också bero på att fler tjejer än killar finner detta intressant att diskutera.
Jag möter nästan aldrig andra tjejer som cyklar och av de jag möter så hälsar i stort sett ingen. Statistiskt är dock urvalet för litet för att dra några sl

Jag tror inte att Emma hälsar på Susanne heller, men det handlar mer om personlighet.

I morse blev jag lite ställd om jag skulle hälsa eller inte. Cyklade för ovanlighetens skull snabbcykel till jobbet (med omväg via landväg med intervallträning). Vanligtvis hälsar jag när jag tränar cykel, men inte när jag cyklar på min cykla-på-stan-cyke

"Statistiskt är dock urvalet för litet för att dra några slutsatser tror jag"

Det är bara en fråga om vilken grad av konfidens vi behöver för att klamra oss fast vid en inferens. 🙂

Idag, vita strumpor 🙂 Alla hläsade och tjejerna inte bara vinkade lite diskret utan mer eller minder ropade godmorgon eller hej. Jag måste varit jäkligt snygg idag;) hur gick det till i så fall ?

I frankrike hälsar folk jämt!

Klädstil är viktigt. Jag är säker på att ingen hälsade på Vacci när han vände cykelbyxorna på fel håll!

Får lägga på en pinne till grabbstapeln i statistiken - diskussionen är ganska roande. Själv försöker jag hälsa på de flesta jag möter oavsett aktivitet (om det inte är för mycket folk förstås), men aldrig när jag jobbpendlar vilket är ganska naturligt (b

Du menar som alpin skidåkare?