Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumCykelVarför inte Hälsa?
You need to log in to create posts and topics.

Och just det, strumpor. Sedan jag började cykla LVG för 9 år sedan kör jag med vita strumpor. Dock är det inte så särdeles praktiskt när man kör MTB då de snabbt blir gråbruna så då kör jag med svarta lite högre strumpor (skydda lite mot brännässlor och a

Har inte förstått det där att cykelstrumpor ska vara vita. Det torde väl främst vara en estetisk fråga och beroende på vad man har för färger på kläderna i övrigt. Själv kör jag med svart eller röd cykeltröja, svarta/grå cykelbyxor samt grå cykelskor med

Och sjävklart hälsar man på andra cyklister som ser ut att vara ute i träningssyfte! 🙂

Har precis köpt min första racer, och började fundera på rundan igår om folk verkligen hejade på mig eller strechade händerna... Bra att det fanns en tråd här på funbeat som bekräftade beteendet. Så ursäkt till de som hejat på mig ute på Ekerö, skall börj

Generellt sett så upplever jag bra hälsningsratio från landsvägscyklister här i Skåne, men dom som man hejar på och får ögonkontakt med, men ändå inte hejar tillbaka – hur tänker dom? Det är ju tre gånger värre att ignorera en hälsning än att inte hälsa a

Som nybliven LVG cyklist med nyköpt räser hälsar jag glat och stolt på allt och alla :D. Har ännu inte mött någon som inte har hälsat tebax.
Kanske beror på att jag ännu inte vågat köra med annat en vita strumpor men kanske skulle testa det i forsknings s

Hej på er alla!
Jag bara MÅSTE delge mina erfarenheter av att hälsa på andra cyklister i trafiken. Pratar då landsvägscykling. Jag cyklar tillsammans med Hisingens CK i GBG -trakten och där uppmanas medlemmarna att hälsa på andra cyklister. Jag har följt

Här i Linköping hälsar vi på varandra i alla fall; det har de gjort på alla cykelturer som jag har varit på här i trakterna 🙂 man har racern, hjälmen och cykelkläderna gemensamt och känner sig som en del av det gentlemannamässiga cyklistfolket, haha.

Jag hälsar aldrig först! Jag som glad cykelmotionär skräms ärligt talat av er som ser ut som proffscyklister. Däremot blir jag rörd och tacksam om någon hälsar på mig först.
Dessutom är jag inte riktigt där än: jag kör en Trek T220 Navigator som verkar ha

Har du hjälm o vita strumpor så bör folk hälsa. Låter inte så logiskt att inte växla om man har växlar att använda, de har ett syfte.

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?pu=277897