Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumCykelVarför inte Hälsa?
You need to log in to create posts and topics.

Ungdomligt oförstånd. För mig har både ungdomen och oförståndet passerat.... 🙂

Intressant att höra om koderna och gruppsammanhållningen bland cyklister. 🙂

Idag var det en riktig cyklist, från CK Uni, som morsade på mig när han körde om mig i en uppförsbacke. Jag blev jätteglad!

Fortsätt och hälsa på varandra. Rätt som det är kanske ni hälsar på mig och jag lovar att glatt hälsa tillbaka. Jag brukar hälsa på de som verkar ha lite träningsambition med sin cykling. Och framför allt, har hjälm!

Att hälsa på de jag cyklar om känns l

Att flåsa ur sig ett "Hej-hej" när man är jämsides gör inte att man verkar dryg, det orkar man ganska högt upp i ansträngningsnivåerna så det är inte nåt som uppfattas som överlägset.

Däremot om man kör om och inte hälsar kan den omkörde tänka: "Det var

Det finns ju extremister i alla grupperingar. Körde MC tidigare, Ducati. En del ducatister är så fina så de hejjar bara på andra ducatister. Drygt...

Själv morsar jag så länge jag orkar se nått annat än mina egna fötter 🙂

/N.

Håkan G - skryt inte! ;););)

Håkan, det var snäll att tänka på oss som är lätt passerade 🙂 men jag skulle inte ta det illa om du hälsade på vag på förbi så länge du låt bli att skreka "kom igen nu" eller nåt 😉

Nu har det inte hänt mig på cykel, sällan jag cyklar om ngn och intervallträning har jag inte heller kört på hjul; däremot när jag springer.
Det uppstår ju en lite lustig situation när man kör intervaller och ngn annan går/joggar om en i vilofasen, sedan

OK. Jag ska övervinna min rädsla att säga något när jag kör om. Vad sägs om "Håll till höger"? 😉 Från och med idag ska hälsa på alla!

Eller "ta tag i mig så går det fortare"