Quote from j sollerman on 9 October 2009, 16:07808 bak och 404 fram
808 bak och 404 fram
Quote from Funbeat user on 9 October 2009, 16:27Varför olika fram och bak (och t.ex. inte 1080:or både fram och bak)?
Varför olika fram och bak (och t.ex. inte 1080:or både fram och bak)?
Quote from Funbeat user on 9 October 2009, 16:34Det blir jobbigt i kantvinden.
Det blir jobbigt i kantvinden.
Quote from Funbeat user on 9 October 2009, 17:19Men när har man diskhjul då? Det måste ju vara ännu svårare i sidvind? De riktigt snabba verkar ju köra med såna...
Men när har man diskhjul då? Det måste ju vara ännu svårare i sidvind? De riktigt snabba verkar ju köra med såna...
Quote from Funbeat user on 9 October 2009, 17:21Dischjul fram är väldigt svårt att köra med.
Dischjul fram är väldigt svårt att köra med.
Quote from Funbeat user on 9 October 2009, 17:41OK, så större luftgenomströmning fram gör det lättare. Är 808 bak och 404 fram alltså den gängse optimala lösningen för allmän körning utomhus? Är det alltså ovanligt med 808:or fram?
OK, så större luftgenomströmning fram gör det lättare. Är 808 bak och 404 fram alltså den gängse optimala lösningen för allmän körning utomhus? Är det alltså ovanligt med 808:or fram?
Quote from Funbeat user on 9 October 2009, 17:46Min kompis körde med just kombon 404 fram och 808 bak på Eslövs Gran Fondo. Han kom tvåa, och vi som körde vet att det inte var alldeles vindstilla hela tiden.
Min kompis körde med just kombon 404 fram och 808 bak på Eslövs Gran Fondo. Han kom tvåa, och vi som körde vet att det inte var alldeles vindstilla hela tiden.
Quote from Funbeat user on 9 October 2009, 17:47Jag har sett några blåsa av vägen på tempolopp på grund av deras hjulval.
Tempoloppen är kortare och med mindre risker.Det går att köra med 808 men det är slitsamt i kantvinden.
Jag tycker att Racing Speed med 50 mm ger fullt tillräckligt med vingliga h
Jag har sett några blåsa av vägen på tempolopp på grund av deras hjulval.
Tempoloppen är kortare och med mindre risker.
Det går att köra med 808 men det är slitsamt i kantvinden.
Jag tycker att Racing Speed med 50 mm ger fullt tillräckligt med vingliga h
Quote from Funbeat user on 9 October 2009, 17:49Eslövs GF är ändå ingen "tävling", med allt vad det innebär. Det går betydligt jämnare på GF än vad en tävling gör.
Eslövs GF är ändå ingen "tävling", med allt vad det innebär. Det går betydligt jämnare på GF än vad en tävling gör.
Quote from Funbeat user on 9 October 2009, 17:52Personligen tycker jag inte att man ska köpa 808 om man ska träna i skåne. Om man nu ska träna på dom. Tävla är väl en annan sak. Mycket skönare att träna på lågprofil.
808 och 404 är väl en bra kombo till tempo. Till linjelopp skulle jag kört med 404 ba
Personligen tycker jag inte att man ska köpa 808 om man ska träna i skåne. Om man nu ska träna på dom. Tävla är väl en annan sak. Mycket skönare att träna på lågprofil.
808 och 404 är väl en bra kombo till tempo. Till linjelopp skulle jag kört med 404 ba