Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumCykelVarför inte Zipp 1080
You need to log in to create posts and topics.

Hahahhh!!!!

Ett aerohjul gör mest nytta fram, där den oröda vinden finns. Tyvärr finns det en del nackdelar med aero fram. Vindkänslighet, understyning etc.

Det är mer turbolens runt bakhjulet pga cyklisten, vevpartiet mm, men det är inte lika känsligt när det gäll

Nisse Mandus påstod:
> Komfortmässigt är det lågprofil som gäller.
>
> Ibland prioriteras farten före komforten och köregenskaper,
> då gäller högprofil och disc

Stämmer inte.
Ett hjuls egenskaper bestäms inte alls av fälgens profil och endast till

Håkan ;
Du skall inte blanda i ihop äpplen och päron .....

Du kan inte gämföra ett 12-ekrat hjul med ett 36 ekrat och dra de slutsatser du gör ang profilhöjden . Det detta är inte vetenskapligt korrekt. :@

Ett hjuls egenskaper bestäms inte alls av fäl

Tänk vad många dåliga hjul som rullar fort.

Tänk vad många dåliga hjul som rullar fort;

Det beror inte på hjulen utan på sadeln, -vem som sitter på sadeln 😉

Skönt, då behöver jag inte skrota ut mitt hjullagar.

Nisse Mandus skrev:
> Du kan inte gämföra ett 12-ekrat hjul med ett 36 ekrat och dra de slutsatser du gör ang profilhöjden .

Varför inte då? Förklaring tack.
Och hur skall man då jämföra hjul med olika höga fälgar?

> Det kan så vara, det som är mer int

Håkan;
Jag anser att du använder fakta på ett felaktigt sätt. Det är inte korrekt som du gör.
Du använder valda sanningar för att få fram det du vill säga, utan att det du säger hänger ihop.

Med elementära kunskaper i statik, fysik och mekanik kan jag be

Tack för ditt svar Nisse.

Ett rejält gapskratt lättar alltid upp, särskilt en mulen måndag 🙂