Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumCykelVarför inte Zipp 1080
You need to log in to create posts and topics.

Och vad skulle man välja på ett 200 milslopp? Eller race across america för den delen?

känner på mig att du bromsar sönder dina kolfiberfälgar och i höjd med korvamacken i Klippan får du nog och tar taxi till Smygehuk 🙁

Jag tror att mina "nybyggda" Roycehjul blir bra att träna på under säsongen.
Sedan blir det de vanliga chorushjulen under vintern. De har snart tio årsjubileum.

Men i realiteten?

Vad finns det för belägg för att aerohjul verkar bättre än vanliga lågprofilshjul?

Som i en jämförelse mellan t ex aerostyre och bockstyre?

Jag har ingen aning även om jag kan förnimma, därav min frågeställning.

Ger det samma aerodyn

Lite vindtunneltest och egna empiriska undersökningar?

Men jag var mycket snabbare på det glada åttiotalet med vanlig cykel och 24 ekrade hjul.

http://www.uci.ch/includes/asp/getTarget.asp?type=FILE&id=NDkyNTc

Jag har varit nära att blåsa i diket med Mavic Cosmic Elite fram och diskhjul bak. andra tävlande med högre profil på framhjulet besökte diket...

Mina Ritchey Pro DS föll bort?!!! Det var värst! BILD:www.postimage.org/templates/images/smiley/doh/2.gif

>Sverigetempot en tävling?

Sverigetempot ett randonnérlopp som också kan köras i en audaxvariant.

Båda formerna är teman på samma sak, men ingen av dem är direkt tävlingsinriktad, utan handlar mer om att cykla en given sträcka inom ett visst tidsinterv

Här förespråkar dom att man ska köra med högre profil fram än bak: http://www.velo.se/view.php?id=2213 . Verkar både logiskt och ologiskt.... nån som sett nåt liknande?

Problem när man kör dischjul bak.