Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumCykelVarför inte Zipp 1080
You need to log in to create posts and topics.

En del av sporten är att språka med likasinnade. Det tillhör liksom. Att vi sen tränar som f-n innebär inte att vi har tappat det sociala livet eller hur min vän....

Aha Lars du är en löpare, det förklarar det mesta...

Men jag har varit cyklist en gång i tiden, visserligen inte proffs men ändå. Och nog var jag iaf lite ironisk.

David:
All din oro över hur förf hanterade mätfel kan du stilla genom att klicka på länken till testet och sedan vidare till beskrivningen av testet.

Men jag kanske skall sluta med länkar i mina inlägg eftersom det uppenbarligen är dumt av mig att anta a

Det räcker att du översätter till svenska.

Angående diskussionen ifall Zipp verkligen har så dålig kvalitet som David påstår, så kan jag inte vetenskapligt styrka det, men jag känner en kille som äger en cykelbutik och enligt honom så har de överlägset flest zipp hjul inne på reparation, byte av n

Zipp tillsammans med CSC, Cervelo, Bjarne Riis är exeptionellt duktiga på marknadsföring. Det ska dom eloge för. Det är bara titta ute på vägarna vad folk cyklar på. Kombinationen Cervelo/Zipp har ju blivit så vanlig så det är tråkigt. Lite microsoft över

"Lite microsoft över det hela." Mjae, Zipp + Cervelo fungerar ju faktiskt...

Linus Helmestam undrade:
> Finns det för övrigt någon anledning till att inte köpa ett
> par 1080:or och istället välja 404:or alt. 808:or?

Att 808orna är snabbare, åtminstone vid sidvind, kan kanske vara en sådan anledning?
http://lavamagazine.com/gear

En möjlighet är 1080 bak och 808 fram. Jmf disk bak och "inte disk" fram 🙂

Ang MS-aspekten har jag inte bootat om min C+Z kombo (ännu)