Quote from Guest on 17 June 2010, 19:38När ja lägger lite belastning i pedalningen så klickar det nån stans, blir knäpp på ljudet. Är det lagret? Värkar inte vara växeln det sitter i. Kan inte få ljudet att uppstå när ja "pedalar" med handen, bakhjulet i luften.
Är en scott speedster som har g
När ja lägger lite belastning i pedalningen så klickar det nån stans, blir knäpp på ljudet. Är det lagret? Värkar inte vara växeln det sitter i. Kan inte få ljudet att uppstå när ja "pedalar" med handen, bakhjulet i luften.
Är en scott speedster som har g
Quote from Funbeat user on 17 June 2010, 19:48Dra åt vevaxelbultar, klingbultar, pedaler.
Dra åt vevaxelbultar, klingbultar, pedaler.
Quote from Rasmus Olsson on 17 June 2010, 19:56Blir det så när du står?
Blir det så när du står?
Quote from Funbeat user on 17 June 2010, 20:01Jag tror jag vet vad Bruse tänker på ...
Om sadeln inte är ordentligt fastskruvad kan den knakar vid sittande tramptag, klickar om man så vill, framförallt om man har en budget sadelstolpe.
Jag tror jag vet vad Bruse tänker på ...
Om sadeln inte är ordentligt fastskruvad kan den knakar vid sittande tramptag, klickar om man så vill, framförallt om man har en budget sadelstolpe.
Quote from Funbeat user on 17 June 2010, 20:01Räcker att ja sitter å trycker till, när ja kommer upp i fart så klicker det hela tiden! Ju snabbare ja pedalar desto tätare klicker det. Klickar även när ja står...
Räcker att ja sitter å trycker till, när ja kommer upp i fart så klicker det hela tiden! Ju snabbare ja pedalar desto tätare klicker det. Klickar även när ja står...
Quote from Funbeat user on 17 June 2010, 20:05Gör som David föreslår.
Se till att växelkabeln inte sticker ut så att ditt ben slår mot den vid varje tramptag och "klickar".
Gör som David föreslår.
Se till att växelkabeln inte sticker ut så att ditt ben slår mot den vid varje tramptag och "klickar".
Quote from Rasmus Olsson on 17 June 2010, 20:07Jo, alltid när det knakat för mig, har jag tagit loss sadelstolpen, rengjort den och hålet och fettat in och monterat. Slut på knaket.
Jo, alltid när det knakat för mig, har jag tagit loss sadelstolpen, rengjort den och hålet och fettat in och monterat. Slut på knaket.
Quote from Funbeat user on 17 June 2010, 20:12Som sagt det klickar lika mkt när ja står. Satten den i en trainer å veva på för hand fick även nu klick ljud när ja trycker på.
Som sagt det klickar lika mkt när ja står. Satten den i en trainer å veva på för hand fick även nu klick ljud när ja trycker på.
Quote from Funbeat user on 17 June 2010, 20:15Ramen är som en fiollåda, det kan knäppa lite överallt utan att man vet varifrån det kommer. Börja med det lättaste och jobba dig inåt, börja med pedalerna. Fetta in gängan och dra åt, det låser den faktiskt. Vi går inte in på varför vätskor gör så men så
Ramen är som en fiollåda, det kan knäppa lite överallt utan att man vet varifrån det kommer. Börja med det lättaste och jobba dig inåt, börja med pedalerna. Fetta in gängan och dra åt, det låser den faktiskt. Vi går inte in på varför vätskor gör så men så
Quote from Funbeat user on 17 June 2010, 20:16har även testa davids tips nu, inge som sitter löst iaf!
har även testa davids tips nu, inge som sitter löst iaf!