Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumCykelVarför klickar det?!
You need to log in to create posts and topics.

När ja lägger lite belastning i pedalningen så klickar det nån stans, blir knäpp på ljudet. Är det lagret? Värkar inte vara växeln det sitter i. Kan inte få ljudet att uppstå när ja "pedalar" med handen, bakhjulet i luften.
Är en scott speedster som har g

Dra åt vevaxelbultar, klingbultar, pedaler.

Blir det så när du står?

Jag tror jag vet vad Bruse tänker på ...

Om sadeln inte är ordentligt fastskruvad kan den knakar vid sittande tramptag, klickar om man så vill, framförallt om man har en budget sadelstolpe.

Räcker att ja sitter å trycker till, när ja kommer upp i fart så klicker det hela tiden! Ju snabbare ja pedalar desto tätare klicker det. Klickar även när ja står...

Gör som David föreslår.

Se till att växelkabeln inte sticker ut så att ditt ben slår mot den vid varje tramptag och "klickar".

Jo, alltid när det knakat för mig, har jag tagit loss sadelstolpen, rengjort den och hålet och fettat in och monterat. Slut på knaket.

Som sagt det klickar lika mkt när ja står. Satten den i en trainer å veva på för hand fick även nu klick ljud när ja trycker på.

Ramen är som en fiollåda, det kan knäppa lite överallt utan att man vet varifrån det kommer. Börja med det lättaste och jobba dig inåt, börja med pedalerna. Fetta in gängan och dra åt, det låser den faktiskt. Vi går inte in på varför vätskor gör så men så

har även testa davids tips nu, inge som sitter löst iaf!