Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumCykelVarför klickar det?!
You need to log in to create posts and topics.

Har också ett klickande ljud som försvinner om jag frihjular ett tag. Men vid nästa gång jag frihjular kommer det tillbaka. Ska prova era tips.

@Daniel (och andra kunniga):

Såg att cyclecomponents hade sommarkampanj på shimano så jag tänkte göra som du föreslog. Att köpa ett vevlager och sätta dit det själv. Såg att det vevlager jag har är BB4500 (http://www.cyclecomponents.com/2/sv/artiklar/shi

Det är väl den andra Daniel som du menar (och om du inte menade det, kan jag upplysa dig om att det är så ...)

Men det är 99,99% säkert på att du har engelska gängor.

Men om det ändå fungerar, varför väntar du inte först? Slit ut det du har först. Du ka

Det är sant, man cyklar hellre än mekar. Men jag kommer även vara föräldraledig en del i sommar/höst. Då kan jag inte vara ifrån hemmet, men att meka några timmar i garaget när barnet sover borde funka fin-fint. 😉

Det går alldeles utmärkt. Jag skrev tredje kapitlet i min avhandling när den förste låg och sov. Ändrade inte något efteråt.

Om det är därför att allt var så dåligt att det var hopplöst eller om det faktiskt dög som det var, minns jag inte riktigt.

Jag är så nöjd. Gjorde som det sagts tidigare i tråden igår:
Plockade av vevparti, gjorde rent, fettade in, satte tillbaka= tyst cykel.
🙂