Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningvarför mår jag illa?
You need to log in to create posts and topics.

12

ja, vi får sova på saken.
godnatt

Du har rätt om mjölksyran, har diskuterat det medd andra nu.
Jag har kommit på att håller jag pulsen under 190 så mår jag inte illa, så det får bli mitt mål.(svårt att springa så långsamt, tur jag har en kusin med i spåret som uppmärksasammar pipen från p

Sven Nylander, 400 och 800 meters löparen, spydde oftast efter varje större lopp.
Själv har jag när jag intervalltränat fått illamående och även ibland kräkts när jag kommit hem. Detta beror på att kroppen inte hinner, tillräckligt snabbt, göra sig av me

Men är inte 1 1/2 timme innan för tätt inpå?? om jag äter så nära så kan jag knappt spring...... jag försöker äta minst 2 1/2 timme innan gärna 3 så är det inga problem, testa det:-)

Det där med hur lånt innan man ska äta verkar vara VÄLDIGT individuellt. Om jag inte har ätit ngt alls på 2 1/2 timma innan så har jag för lite energi. Undrar vart den tar vägen...måste ha världens snabbaste fettinlagring...

Hejsan A!
Jag kan inte påstå att följande rader är en sanning men så här har jag uppfattat diskussionen.
Du pratar om idrotter som är intervallliknande till viss del, innebandy då. Även fotboll om du ser det som en fartlek, ibland ruscher ibland jogging i

Sänk intensiteten och kör lite längre i stället. Det är bra att variera sin träning inte bara mata på för kung och fosterland. Till slut säger kroppen ifrån, du kanske till och med tappar lust att träna. Du kan även köra annan typ av konditionsträning t.e

Jag har också upplevt att pulsbandet+ sportBH trycker så man blir lätt illamående, så det verkar inte vara någon omöjlighet. Brukar ta av pulsbandet en stund så går det över. Jag har som sagt inte blivit ordentligt spysjuk så om det är så du upplever det

12