Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

Hamnade i diskussion med en arbetskollega idag på vägen hem. Vi snackade soloträning och han sa att han tyckte det var helt extremt och fullständigt oförståeligt att vissa kan välja att träna 21 timmar eller mer per vecka (3 h per dag) i sin fritid, dvs o

Förstår inte problemet. Jag "offrar" inte någon fritid. Jag använder den till det jag tycker bäst om. Sen tycker väl alla olika vad som är roligt men jag umgås ju med mina vänner och gör det jag älskar mest, alltså tränar eller tävlar. 🙂
Dom som inte ty

"Jag kan aldrig fatta hur man kan titta på tv flera timmar om dagen."

Inte jag heller. Jag kan däremot förstå att man väljer att lägga så mycket tid man kan på det man tycker är roligt.

Vill man finns det tid. Man prioriterar.

Eller omvänt, om man int

Har bekanta som kan ägna massor med tid på att titta på när andra idrottar, eller snacka om fotbolls/hockeymatcher. DET fattar inte jag - hur kan de göra det utan att tycka att de kastar bort tiden?

Jag tänker bra när jag tränar och mår jättebra efteråt

Hur kan man offra 40 timmar i veckan av sin fritid på att arbeta? Några futtiga timmar framför TV:n är ju ingenting i jämförelse.

Man kan ju fortsätta att ställa för och emot i evigheter... Var och en gör sina val i livet. Tror man vinner en hel del på för egen skull, att inte ifråga sätta så mycket, utan kanske till och med sporras av andra, istället för att just ifråga sätta 🙂

@sär skrivning? 🙂

"Har bekanta som kan ägna massor med tid på att titta på när andra idrottar, eller snacka om fotbolls/hockeymatcher. DET fattar inte jag - hur kan de göra det utan att tycka att de kastar bort tiden?"

Jag gör också det. Tre, fyra timmar varje vecka ägnar

Din kollega sover för mycket 🙂

Om ingen la ner tid på något de gillade skulle det inte hittas talanger vilket i slutändan göra att ingen skulle kunna ha några yrken överhuvud taget.

Vissa gillar att lösa formler på kvällarna, vissa sjunger, vissa idr

är din kollega en fetto utan egna intressen?
innerst inne skulle någ kollegan vilja också syssla med nåt på sin fritid men är någ rädd att ta första steget på nåt intressant att pyssla med!

och man offrar inget, det är en livstill som man väljer!
men när