Quote from Funbeat user on 16 March 2013, 08:59Vissa saker måste man göra. Försörja sig, sova äta ... vissa saker väljer man. Folk har olika personligheter, oolika vanor, från början eller utvecklade. En del kanske inte upplever att de har ett val, utan att springa eller vad de nu gör, lösa korsord, s
Vissa saker måste man göra. Försörja sig, sova äta ... vissa saker väljer man. Folk har olika personligheter, oolika vanor, från början eller utvecklade. En del kanske inte upplever att de har ett val, utan att springa eller vad de nu gör, lösa korsord, s
Quote from Funbeat user on 16 March 2013, 08:59fetto utan egna intressen - knappast. cyklist och simmare, som antagligen skulle försökt sig på triathlon om hans ben inte krånglade. Han sa bara att hans sociala behov var större än behovet av att ex. ligga i poolen o stirra mot botten. Tränar gör han al
fetto utan egna intressen - knappast. cyklist och simmare, som antagligen skulle försökt sig på triathlon om hans ben inte krånglade. Han sa bara att hans sociala behov var större än behovet av att ex. ligga i poolen o stirra mot botten. Tränar gör han al
Quote from Funbeat user on 16 March 2013, 09:56Svaret är det som Annica ger: man prioriterar. Jag prioriterar bort "Gå och fika" och annat fjams som folk håller på med till förmån för träningen, en målinriktad sak till, och min son. Det är ju också med säkerhet så att den som prioriterar att spendera
Svaret är det som Annica ger: man prioriterar. Jag prioriterar bort "Gå och fika" och annat fjams som folk håller på med till förmån för träningen, en målinriktad sak till, och min son. Det är ju också med säkerhet så att den som prioriterar att spendera
Quote from Funbeat user on 16 March 2013, 10:25Problemet i resonemanget är ordet offra som är ett negativt laddat ord. Är det något man tycker om att göra är det inte att offra tiden, hade man inte tränat hade man däremot offrat träningen.
De flesta strävar åt jämvikt med avseende på träning/välmåen
Problemet i resonemanget är ordet offra som är ett negativt laddat ord. Är det något man tycker om att göra är det inte att offra tiden, hade man inte tränat hade man däremot offrat träningen.
De flesta strävar åt jämvikt med avseende på träning/välmåen
Quote from Funbeat user on 16 March 2013, 10:34Anders: problemet med ditt resonemang ligger i den hedonistiska/individualistiska användningen av orden "tycka om" och "välmående". Vad är det som säger att man gör det man gör för att man tycker om det eller mår bra av det? Någon annan (jag) skulle kunna
Anders: problemet med ditt resonemang ligger i den hedonistiska/individualistiska användningen av orden "tycka om" och "välmående". Vad är det som säger att man gör det man gör för att man tycker om det eller mår bra av det? Någon annan (jag) skulle kunna
Quote from Funbeat user on 16 March 2013, 10:52nu var det inte "träna -inte träna" vi diskuterade, utan att "vara ensam/träna ensam - inte vara ensam/ex umgås med familj/vänner/löpklubb". därav min parallell till andra solohobbies.
nu var det inte "träna -inte träna" vi diskuterade, utan att "vara ensam/träna ensam - inte vara ensam/ex umgås med familj/vänner/löpklubb". därav min parallell till andra solohobbies.
Quote from Jonny Persson on 16 March 2013, 10:57Vissa tycker om att vara ensamma. Vissa gillar att träna med andra. Vissa gillar att kolla på film. Vissa gillar att sitta på caféer. Vissa gillar att dricka öl med kompisar. Vissa gillar att läsa långa romaner. Och vissa gör saker utan att ens gilla det.
Vissa tycker om att vara ensamma. Vissa gillar att träna med andra. Vissa gillar att kolla på film. Vissa gillar att sitta på caféer. Vissa gillar att dricka öl med kompisar. Vissa gillar att läsa långa romaner. Och vissa gör saker utan att ens gilla det.
Quote from Funbeat user on 16 March 2013, 11:15I genomsnitt lade Sveriges invånare (3-99 år) drygt 19 timmar i veckan på tv-tittande under 2012 (källa: MMS), webb-tv inte inräknat...
Det borde räcka som svar på frågan om hur man kan träna så mycket.
I genomsnitt lade Sveriges invånare (3-99 år) drygt 19 timmar i veckan på tv-tittande under 2012 (källa: MMS), webb-tv inte inräknat...
Det borde räcka som svar på frågan om hur man kan träna så mycket.
Quote from Funbeat user on 16 March 2013, 11:28hmm har visst formulerat rubriken fel. Det handlade inte om att träna mycket utan soloaktivitet i förh till gruppaktivitet, löpningen var det exemplet min och kollegans diskussion kretsade kring. Jmf titta på tv ensam eller titta på tv med någon. Människo
hmm har visst formulerat rubriken fel. Det handlade inte om att träna mycket utan soloaktivitet i förh till gruppaktivitet, löpningen var det exemplet min och kollegans diskussion kretsade kring. Jmf titta på tv ensam eller titta på tv med någon. Människo
Quote from Funbeat user on 16 March 2013, 12:16Men då handlar det ju kanske mest om att kollegan inte inser att människor har olika stort behov av att umgås med andra.
Jag är en ganska introvert person. För mig betyder det att jag visst gillar att umgås med andra och göra saker tillsammans, MEN jag
Men då handlar det ju kanske mest om att kollegan inte inser att människor har olika stort behov av att umgås med andra.
Jag är en ganska introvert person. För mig betyder det att jag visst gillar att umgås med andra och göra saker tillsammans, MEN jag