Quote from Guest on 29 September 2010, 15:54Någon som egentligen vet varför det finns en regel som säger att man ska använda cykelbanan istället för vägen om den finns?
Det låter kanske bra, "cykelbanor är för cyklister så då borde de cykla där istället för på vägen, det är ju därför vi skapat cyk
Någon som egentligen vet varför det finns en regel som säger att man ska använda cykelbanan istället för vägen om den finns?
Det låter kanske bra, "cykelbanor är för cyklister så då borde de cykla där istället för på vägen, det är ju därför vi skapat cyk
Quote from Funbeat user on 29 September 2010, 16:04PS. Säkrast både för sig själv och sina medtrafikanter. DS
PS. Säkrast både för sig själv och sina medtrafikanter. DS
Quote from Rasmus Olsson on 29 September 2010, 16:07En medveten strategi från dåvarande Vägverket att vägar är till för bilar och cyklar ska bort, de är ett otyg och ska utrotas.
BILD:http://www.tram.se/tmp/vvny180x451.jpg
En medveten strategi från dåvarande Vägverket att vägar är till för bilar och cyklar ska bort, de är ett otyg och ska utrotas.
Quote from Funbeat user on 29 September 2010, 17:26Vill man ha punka kan man använda cykelvägarna!
Vill man ha punka kan man använda cykelvägarna!
Quote from Lars Ekegård on 29 September 2010, 17:32Tragiskt men vägarna är gjorda för bilar och cyklister är inget som prioriteras och läggs pengar på i onödan.
Har idag vid pendling 2ggr fått väja och bromsa för att undvika att bli påkörd där det byggts väghinder(läs chikan), tro inte att bilar ger cykl
Tragiskt men vägarna är gjorda för bilar och cyklister är inget som prioriteras och läggs pengar på i onödan.
Har idag vid pendling 2ggr fått väja och bromsa för att undvika att bli påkörd där det byggts väghinder(läs chikan), tro inte att bilar ger cykl
Quote from Funbeat user on 29 September 2010, 18:06Om du håller ut bygellåset som stingpinne så brukar de undvika närkontakt.
Om du håller ut bygellåset som stingpinne så brukar de undvika närkontakt.
Quote from Funbeat user on 29 September 2010, 19:20http://www.kadens.se/cldoc/4124.htm
Jag ska börja köra på cykelbanan.. även när det går i 50 knyck!
Får köpa en huligantuta att sätta på styret så jag kan tuta högt så att lattemammor med barnvagnar och långsamma tanter flyttar på sig.
http://www.kadens.se/cldoc/4124.htm
Jag ska börja köra på cykelbanan.. även när det går i 50 knyck!
Får köpa en huligantuta att sätta på styret så jag kan tuta högt så att lattemammor med barnvagnar och långsamma tanter flyttar på sig.
Quote from Funbeat user on 29 September 2010, 20:00Tyvärr säger trafikreglerna också att man skall hinna stanna inför varje förutsägbart hinder och att man aldrig får hålla högre fart än att man kan hinna stanna utan att förlora kontrollen över fordonet. Så därför kan man ändå inte cykla som man vill.
Tyvärr säger trafikreglerna också att man skall hinna stanna inför varje förutsägbart hinder och att man aldrig får hålla högre fart än att man kan hinna stanna utan att förlora kontrollen över fordonet. Så därför kan man ändå inte cykla som man vill.
Quote from ellen olsson on 29 September 2010, 20:12Just det bröt ju bevisligen bilisten mot.
Just det bröt ju bevisligen bilisten mot.
Quote from Funbeat user on 29 September 2010, 20:47Nu har jag ju själv ingen lust att cykla på cykelbanan och tycker att det är fel att cyklisten blev dömd för detta.
Men i den här historen med cyklisten-bilisten så är det cyklistens utalande som har synts i massmedia och på olika forum.
Jag har inte
Nu har jag ju själv ingen lust att cykla på cykelbanan och tycker att det är fel att cyklisten blev dömd för detta.
Men i den här historen med cyklisten-bilisten så är det cyklistens utalande som har synts i massmedia och på olika forum.
Jag har inte