Quote from Lena O on 30 September 2010, 09:17Om de inte kan bevisa att bilisten låg för nära, hur då kan de bevisa att han hindrade en omkörning?
Om de inte kan bevisa att bilisten låg för nära, hur då kan de bevisa att han hindrade en omkörning?
Quote from Funbeat user on 30 September 2010, 09:19Han har ju själv uppgett det.
Han har ju själv uppgett det.
Quote from Lena O on 30 September 2010, 09:20Jo, men det fakto att bilisten faktist körde på honom måste vara bevis nog för att han låg för nära.
Jo, men det fakto att bilisten faktist körde på honom måste vara bevis nog för att han låg för nära.
Quote from Funbeat user on 30 September 2010, 09:24Mycket diskussion om den aktuella domen, försökte genom att skapa en ny tråd (denna) fokusera på frågan om varför det finns en regel om att man ska cykla på cykelbanan istället för vägen, se initialt inlägg.. 😀
Mycket diskussion om den aktuella domen, försökte genom att skapa en ny tråd (denna) fokusera på frågan om varför det finns en regel om att man ska cykla på cykelbanan istället för vägen, se initialt inlägg.. 😀
Quote from Camilla Höög on 30 September 2010, 10:19Med största sannolikhet är det trafiksäkerhet som är anledningen till lagen. De flesta lagar kommer till av det skälet.
Anledningen till att cyklister är skyldiga att använda cykelbanan om sådan finns är för att skilja cyklisterna från bilar och andra (o
Med största sannolikhet är det trafiksäkerhet som är anledningen till lagen. De flesta lagar kommer till av det skälet.
Anledningen till att cyklister är skyldiga att använda cykelbanan om sådan finns är för att skilja cyklisterna från bilar och andra (o
Quote from Funbeat user on 30 September 2010, 10:37Fast även på vanliga, tunga cyklar med breda däck så håller man oftast ett tempo på minst 10-15 km/h (eller mer om det är medlut) vilket är markant snabbare än de gående.
Fast även på vanliga, tunga cyklar med breda däck så håller man oftast ett tempo på minst 10-15 km/h (eller mer om det är medlut) vilket är markant snabbare än de gående.
Quote from Camilla Höög on 30 September 2010, 10:45Jo, snabbare än gående, men i regel ska de gå på gångbana eller trottoar och inte på cykelbanan.
Jo, snabbare än gående, men i regel ska de gå på gångbana eller trottoar och inte på cykelbanan.
Quote from Funbeat user on 30 September 2010, 11:08Anders Andersson:
Jo, snabbare än gående, men i regel ska de gå på gångbana eller trottoar och inte på cykelbanan.
---Säg det till lattemorsorna som går tre i bredd med sina barnvagnar, till hundpromenörerna med kopplet tvärs över hela GC-banan för att
Anders Andersson:
Jo, snabbare än gående, men i regel ska de gå på gångbana eller trottoar och inte på cykelbanan.
---
Säg det till lattemorsorna som går tre i bredd med sina barnvagnar, till hundpromenörerna med kopplet tvärs över hela GC-banan för att
Quote from Rasmus Olsson on 30 September 2010, 11:43På Götgatsbacken - på själva gågatan - finns ingen cykelbana. Problemet är också att folk går mitt i gatan, även där gågatan har tagit slut. Exempelvis ned mot Hornsgatan.
På Götgatsbacken - på själva gågatan - finns ingen cykelbana. Problemet är också att folk går mitt i gatan, även där gågatan har tagit slut. Exempelvis ned mot Hornsgatan.
Quote from Camilla Höög on 30 September 2010, 12:06Gående är ett gissel. Många tar ingen hänsyn till andra trafikanter utan lever i sin egen lilla värld.
Jag försöker få ordning på såna med lite olika skrämseltekniker. Se till så att de kanske blir lite mer uppmärksamma i framtiden 🙂Om det saknas cyke
Gående är ett gissel. Många tar ingen hänsyn till andra trafikanter utan lever i sin egen lilla värld.
Jag försöker få ordning på såna med lite olika skrämseltekniker. Se till så att de kanske blir lite mer uppmärksamma i framtiden 🙂
Om det saknas cyke