Quote from Guest on 7 January 2011, 09:00Finns det nån bassäng i Göteborgsområdet som håller minst 30 grader? Och då menar jag inte nån barnpool med 2 dm vattendjup, utan en vanlig bassäng där man kan simma längder. Minst 15 m lång och 80-90 cm djup.
Finns det nån bassäng i Göteborgsområdet som håller minst 30 grader? Och då menar jag inte nån barnpool med 2 dm vattendjup, utan en vanlig bassäng där man kan simma längder. Minst 15 m lång och 80-90 cm djup.
Quote from Lars Mörrby on 7 January 2011, 09:10Känner inte till någon i Göteborgsområdet.
Klitterbadet i Falkenberg har dels en 50m saltvattensbassäng, dels en
handikappbassäng som jag tror är 20m och som i bland är öppen för allmänheten (brukar vara några timmar per dag). Men det är ju ca 10 mil
frå
Känner inte till någon i Göteborgsområdet.
Klitterbadet i Falkenberg har dels en 50m saltvattensbassäng, dels en
handikappbassäng som jag tror är 20m och som i bland är öppen för allmänheten (brukar vara några timmar per dag). Men det är ju ca 10 mil
frå
Quote from ellen olsson on 7 January 2011, 09:24Åbybadet brukar väl ha 28 grader. Närmare än så vet jag inte om du kommer i Göteborgsområdet.
Åbybadet brukar väl ha 28 grader. Närmare än så vet jag inte om du kommer i Göteborgsområdet.
Quote from Funbeat user on 7 January 2011, 09:29Ok, tack. Verkar inte finnas i närheten då... 🙁
Ok, tack. Verkar inte finnas i närheten då... 🙁
Quote from ellen olsson on 7 January 2011, 09:34Hagabadet är nog inga 15m men temperaturkravet klarar de nog av.
Hagabadet är nog inga 15m men temperaturkravet klarar de nog av.
Quote from Funbeat user on 7 January 2011, 09:36En sån bassäng lär väl vara full med småbarn eller pensionärer, så det blir svårt att simma längder ändå. Våtdräkt kanske?
En sån bassäng lär väl vara full med småbarn eller pensionärer, så det blir svårt att simma längder ändå. Våtdräkt kanske?
Quote from Funbeat user on 7 January 2011, 09:43Haha, nä nån våtdräkt ska jag då inte ha!
Nä, jag skulle bara vilja kunna bada utan att frysa så jag hackar tänder och spänner mig. Gränsen går ungefär vid 30 grader för mig.Jag känner till ett par bassänger med rätt temperatur, men inte på vettigt avst
Haha, nä nån våtdräkt ska jag då inte ha!
Nä, jag skulle bara vilja kunna bada utan att frysa så jag hackar tänder och spänner mig. Gränsen går ungefär vid 30 grader för mig.
Jag känner till ett par bassänger med rätt temperatur, men inte på vettigt avst
Quote from Funbeat user on 7 January 2011, 23:40Fjärås brukar vara varmt och gott. Långt från 30 men klart varmare än Kallhalla, även någon grad mer än Kungsbacka. Ligger Åby verkligen på 28? Låter tokvarmt - blir klibbigt och läskigt att trycka på när det är så varmt - men skönt om man kör lugnt eller
Fjärås brukar vara varmt och gott. Långt från 30 men klart varmare än Kallhalla, även någon grad mer än Kungsbacka. Ligger Åby verkligen på 28? Låter tokvarmt - blir klibbigt och läskigt att trycka på när det är så varmt - men skönt om man kör lugnt eller
Quote from Funbeat user on 7 January 2011, 23:48I Vänersborg finns en 25:a som är sådär otäckt varm. Den är alltid folktom, ligger i ett äventyrsbad.
Än en gång en jävla bit från GBG men du kanske är ute och reser någon gång.
I Vänersborg finns en 25:a som är sådär otäckt varm. Den är alltid folktom, ligger i ett äventyrsbad.
Än en gång en jävla bit från GBG men du kanske är ute och reser någon gång.
Quote from Funbeat user on 8 January 2011, 07:46Finns nog inte många "sådana" bassänger i Sverige överhuvudtaget. 30 grader är extremt mycket för att simma i och kostar att hålla varmt för de som driver.
Finns nog inte många "sådana" bassänger i Sverige överhuvudtaget. 30 grader är extremt mycket för att simma i och kostar att hålla varmt för de som driver.