Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

Erik, ja men nej. Det är ändå viktigt att träna teknik utan våtdräkt också. Du missar en hel del i känslan av bålstabiliteten med gummi.

Har man våtdräkt på händer, fötter och ansikte? Där fryser jag mest.

Våtdräkt inomhus är inget jag skulle ha på mig. Inte utomhus heller iofs, men av andra skäl.

Förstår din känsla, Rasmus. Jag tävlingssimmade ju som ungdom och frös konstant igenom alla träningspass. Kan tänka mig att jag hade i stort noll kroppsfett (jaja). Idag är den delen bättre;), men fortfarande fryser jag de första 4-500m på Valhalla. Jag s

Niclas: naturligtvis påverkar våtdräkten mkt, men när alternativet är att inte simma alls tror jag tekniken vinner på våtdräktssim ändå.

Usch.... den här diskussionen påminner mig om ett träningsläger på 90-talet i just Vallhalla. Av alla vatten jag simmat i (bassängar, sjöar, floder, hav) och av alla träningsläger jag har varit på i världen så måste den där veckan i Vallhalla ligga i topp

Mitt favorit-frys-minne är från Sicilien 1979. Bassängen var soluppvärmd och vi simmade 06.00-09.00. Solen kom upp över hustaken ca 07.15... Jag brukade smita upp på toa och värma mig på varmblåsen för händerna:-( ...och gråta gogglarna fulla med tårar..

istället för en våtdräkt prova simma i "tights" eller löpare byxor. det påverka inte simning så mycket men kan hjälpa behålla värmen.

en badmössa skulle hjälpa huvud

swim gloves skulle hjälpa händarna

fin socks skulle hjälpa foterna.

annars testa att

Redigering av Olle: Leifs konto är nu avstängt till följd av hans spammande

Hej.
En ny spännande simtävling i Luleå till sommaren. Kolla hemsidan:
www. luleamidnightswim .com

Men suck. Kan inte nån bara acceptera att Rasmus känner sin egen kropp och kommit fram till att han vill ha en varm bassäng. Jag simmar mycket snabbare i vatten som är 28-30 grader än kallare och åker mycket hellre till Fjärås just därför. Jag tror att ja

Som jag sa tidigare så finns det inte många bassänger som har mer än 29 grader förutom de som har babysim. Därför får han anpassa situationen efter omständigheterna. Tråkigt för Rasmus men sant.