Quote from Funbeat user on 16 January 2011, 21:26Och tråkigt för mig med :-). Jag och Rasmus har dock kommit överens om att vi ska flytta hela Sverige till varmare breddgrader vilken dag som helst. Tja, de som vill *får* stanna om det nu ska va så.
Och tråkigt för mig med :-). Jag och Rasmus har dock kommit överens om att vi ska flytta hela Sverige till varmare breddgrader vilken dag som helst. Tja, de som vill *får* stanna om det nu ska va så.
Quote from Funbeat user on 26 January 2011, 17:54Håller med om att rätt temperatur är viktig. Där jag simmar är det 26 grader vilket jag tycker är för kallt då man ska träna teknik. Nån skrev att man ska prova längre badbyxor alltså såna som går ner till knäna? Hjälper detta verkligen till att hålla vär
Håller med om att rätt temperatur är viktig. Där jag simmar är det 26 grader vilket jag tycker är för kallt då man ska träna teknik. Nån skrev att man ska prova längre badbyxor alltså såna som går ner till knäna? Hjälper detta verkligen till att hålla vär
Quote from Funbeat user on 26 January 2011, 18:12Det var väldigt varmt idag i Åbybadet. Jag lider inte av att det är kallt när jag simmar (utom när jag var på crawlkurs, då skakade jag tänder) men gillar inte att gå i vattnet direkt. Det brukar ta några minuters gradvis anpassande :-). Idag så var det n
Det var väldigt varmt idag i Åbybadet. Jag lider inte av att det är kallt när jag simmar (utom när jag var på crawlkurs, då skakade jag tänder) men gillar inte att gå i vattnet direkt. Det brukar ta några minuters gradvis anpassande :-). Idag så var det n
Quote from Funbeat user on 27 January 2011, 21:37Jag vill ha en bassäng med saltvatten och 28-29 grader! Snälla kan inte nån hjälpa mig flytta bassängen på Arena Skövde (som är funtad så) till Göteborg? Hur mycket kostar det att bygga en bassäng egentligen och varför använder inte alla saltvatten?
Jag vill ha en bassäng med saltvatten och 28-29 grader! Snälla kan inte nån hjälpa mig flytta bassängen på Arena Skövde (som är funtad så) till Göteborg? Hur mycket kostar det att bygga en bassäng egentligen och varför använder inte alla saltvatten?
Quote from Funbeat user on 28 January 2011, 09:52Saltar de vattnet i Skövde? I Kalmar har de bräckt vatten i bassängen men det är vatten från Kalmarsund som används tror jag. Bra är det i alla fall.
Saltar de vattnet i Skövde? I Kalmar har de bräckt vatten i bassängen men det är vatten från Kalmarsund som används tror jag. Bra är det i alla fall.
Quote from Funbeat user on 28 January 2011, 11:54Jo en saltvattensbassäng vore nice för att slippa det förbannade kloret. Bygg en egen bassäng då 😉
Jo en saltvattensbassäng vore nice för att slippa det förbannade kloret. Bygg en egen bassäng då 😉
Quote from Elias Engqvist on 28 January 2011, 13:15AM - Det är väl bara att spränga och mura lite nere vid strandkanten?
AM - Det är väl bara att spränga och mura lite nere vid strandkanten?
Quote from Funbeat user on 30 January 2011, 00:27Ja de saltar vattnet i Skövde till 0,7%. På Klitterbadet i Falkenberg och vid fästningen i Varberg tar de in saltvatten från självaste havet bredvid.
Bygga eget vore drömmen! Alla Funbeatare har gratis inträde. Spränga och bygga vid stranden vore nåt det
Ja de saltar vattnet i Skövde till 0,7%. På Klitterbadet i Falkenberg och vid fästningen i Varberg tar de in saltvatten från självaste havet bredvid.
Bygga eget vore drömmen! Alla Funbeatare har gratis inträde. Spränga och bygga vid stranden vore nåt det
Quote from Funbeat user on 30 January 2011, 16:53Vad kan det gå lös på att bygga en egen simbassäng på säg 25x5 m? 😀
Vad kan det gå lös på att bygga en egen simbassäng på säg 25x5 m? 😀
Quote from Funbeat user on 30 January 2011, 17:02Det behöver inte kosta många kronor. Problemet är främst att få tillstånd för bygget.
Det behöver inte kosta många kronor. Problemet är främst att få tillstånd för bygget.