Quote from Funbeat user on 8 January 2011, 09:31Det kanske är varmt att simma i för elitsatsande simmare som många av er här, men för såna som mig som inte simmar snabbt behövs ungefär den temperaturen för att inte orsaka kraftig nerkylning. 27 grader är plågsamt kallt!
Jag känner som sagt till såna b
Det kanske är varmt att simma i för elitsatsande simmare som många av er här, men för såna som mig som inte simmar snabbt behövs ungefär den temperaturen för att inte orsaka kraftig nerkylning. 27 grader är plågsamt kallt!
Jag känner som sagt till såna b
Quote from Funbeat user on 8 January 2011, 10:12Menar du att alla som simmar i mindre än 27°C är elitsatsande?
Isf borde Sverige vinna pensionärs-SM i simning med tanke på antalet utövare.
Menar du att alla som simmar i mindre än 27°C är elitsatsande?
Isf borde Sverige vinna pensionärs-SM i simning med tanke på antalet utövare.
Quote from Funbeat user on 8 January 2011, 10:47Nej Mathias, han menar nog de som ligger och simmar lugnt och fint fryser vid 27 grader.
Rasmus, 30 grader är nog för mycket för att simma ordentligt även för dig. Vet att det finns en del bassänger med 28-29 grader, menar du inte en sådan?
Nej Mathias, han menar nog de som ligger och simmar lugnt och fint fryser vid 27 grader.
Rasmus, 30 grader är nog för mycket för att simma ordentligt även för dig. Vet att det finns en del bassänger med 28-29 grader, menar du inte en sådan?
Quote from Funbeat user on 8 January 2011, 10:54Nej, minst ca 30 behöver jag för att inte frysa. Det klart att 29 är bättre än 28, som är bättre än 26, osv. Men min erfarenhet hittills är att den magiska gränsen går vid just 30 grader. Då slipper man bli stel som en pinne.
Nej, minst ca 30 behöver jag för att inte frysa. Det klart att 29 är bättre än 28, som är bättre än 26, osv. Men min erfarenhet hittills är att den magiska gränsen går vid just 30 grader. Då slipper man bli stel som en pinne.
Quote from Funbeat user on 8 January 2011, 11:04Galet, ta det här på rätt sätt nu. Simma med högre ansträningsnivå 😉
Galet, ta det här på rätt sätt nu. Simma med högre ansträningsnivå 😉
Quote from Funbeat user on 8 January 2011, 11:08Ja, alltså det funkar säkert med 27 grader om man simmar riktigt hårt, men om man ska lära sig teknik så är det på tok för kallt.
Ja, alltså det funkar säkert med 27 grader om man simmar riktigt hårt, men om man ska lära sig teknik så är det på tok för kallt.
Quote from Funbeat user on 8 January 2011, 11:15Lägg in någon snabb sträcka då och då i teknikpasset för att bibehålla värmen. Det brukar jag göra.
Lägg in någon snabb sträcka då och då i teknikpasset för att bibehålla värmen. Det brukar jag göra.
Quote from Funbeat user on 8 January 2011, 11:24Se! Till och med du erkänner ju att det är för kallt då!
Se! Till och med du erkänner ju att det är för kallt då!
Quote from Funbeat user on 8 January 2011, 11:36Om man kör teknikpass med mycket att stå still i vatten är 27 grader kallt. Jag har aldrig sagt något annat, Mathias gjorde det. Däremot fryser jag inte om det är 28-29 grader.
Om man kör teknikpass med mycket att stå still i vatten är 27 grader kallt. Jag har aldrig sagt något annat, Mathias gjorde det. Däremot fryser jag inte om det är 28-29 grader.
Quote from Funbeat user on 8 January 2011, 11:59Rasmus: Du har flera gånger påpekat dina två stora problem med simning: Vattnet är för kallt, och du har alldeles för hög densitet, vilket leder till att du inte kan simma tillräckligt för att få fram ngn vettig teknik, styrfart kan vi kalla det.
Varför ä
Rasmus: Du har flera gånger påpekat dina två stora problem med simning: Vattnet är för kallt, och du har alldeles för hög densitet, vilket leder till att du inte kan simma tillräckligt för att få fram ngn vettig teknik, styrfart kan vi kalla det.
Varför ä