Quote from Funbeat user on 7 August 2008, 10:40Jag bytte kedjan på min räser för fösta gången efter 200 mil, men då hade ett av dreven bak (favoo-drevet) blivit så slitet så det hoppar om man tar i på den växlen... 🙁
Och så innan David P säger det:
Där har man för 105-prylar och ingen erfarenhet
Jag bytte kedjan på min räser för fösta gången efter 200 mil, men då hade ett av dreven bak (favoo-drevet) blivit så slitet så det hoppar om man tar i på den växlen... 🙁
Och så innan David P säger det:
Där har man för 105-prylar och ingen erfarenhet
Quote from Funbeat user on 7 August 2008, 11:06GAAH... säg inte så, nu måste jag byta kedja direkt...
GAAH... säg inte så, nu måste jag byta kedja direkt...
Quote from Funbeat user on 7 August 2008, 13:31Skulle ALDRIG säga något sådant!!!!
Skulle ALDRIG säga något sådant!!!!
Quote from Mattias Johansson on 7 August 2008, 13:49Per - Personligt är jag ganska nyfiken på hur du lyckats slita ut en kedja och kassett på 200 mil!?
Per - Personligt är jag ganska nyfiken på hur du lyckats slita ut en kedja och kassett på 200 mil!?
Quote from Funbeat user on 7 August 2008, 13:59Han har kört 190 av de 200 milen på samma växel 😉
Han har kört 190 av de 200 milen på samma växel 😉
Quote from Funbeat user on 7 August 2008, 14:06I ett stenbrott?
I ett stenbrott?
Quote from Funbeat user on 7 August 2008, 15:02Hej Per.
Det tycker jag låter väldigt tråkigt. Att redan efter 200 mil få byta kedja och som jag förstår det, även kassett/drev.(om du nu bara bytte drevet, vilket jag skulle gjort).
Och det kan bero på att du inte "vårdar" drivlinan, tillräcklig noga/o
Hej Per.
Det tycker jag låter väldigt tråkigt. Att redan efter 200 mil få byta kedja och som jag förstår det, även kassett/drev.(om du nu bara bytte drevet, vilket jag skulle gjort).
Och det kan bero på att du inte "vårdar" drivlinan, tillräcklig noga/o
Quote from Funbeat user on 7 August 2008, 15:16Tack P. för bra info. Jag har oftast varit noga med att göra "hyggligt" rent med trasa och nåt medel med kedjan på och sedan smörja med eftertorkning. Men efter att läst vad du och andra kunniga skriver fattas beslutet att inhandla en andra kedja samt en
Tack P. för bra info. Jag har oftast varit noga med att göra "hyggligt" rent med trasa och nåt medel med kedjan på och sedan smörja med eftertorkning. Men efter att läst vad du och andra kunniga skriver fattas beslutet att inhandla en andra kedja samt en
Quote from Mattias Johansson on 7 August 2008, 15:23Använd inte trätumstock. Jag köpte ett 3 m måttband för 10 spänn med tum och mm skalor och klippte i rätt längd.
Mycket lätt att mäta med och jag byter vid 1/16 tum.Biltema tvätten tyckte jag var skit. Var svårt att få kedjan att löpa så den har jag slä
Använd inte trätumstock. Jag köpte ett 3 m måttband för 10 spänn med tum och mm skalor och klippte i rätt längd.
Mycket lätt att mäta med och jag byter vid 1/16 tum.
Biltema tvätten tyckte jag var skit. Var svårt att få kedjan att löpa så den har jag slä
Quote from Funbeat user on 7 August 2008, 15:24Hej Andrew.
"Måste nog köpa en riktig tumstock också insåg jag eftersom min Hulta endast har det metriska systemet."
Japp, för då har du en cmstock, inte en "tumstock";)
Vänligen
P.
Hej Andrew.
"Måste nog köpa en riktig tumstock också insåg jag eftersom min Hulta endast har det metriska systemet."
Japp, för då har du en cmstock, inte en "tumstock";)
Vänligen
P.