Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningVasaloppet vs Ultralopp
You need to log in to create posts and topics.

Om det är 20 +grader så är det jobbigare på Vasaloppet. Även om man har tövalla.

Jag skrev avseende på gren.
Tror ej 20+ är en bra temperatur för skidåkning.

20+ Vasalopp kan kanske jämföras med 20- + snöstorm på ett marathonlopp.
Sitter du sedan på cykel då blåser du kanske av vägen.

PS. Jag har blåst av vägen på ett marathonlo

Fp. David ¤®: Tror att du har en poäng där, och du som skrev att du inte kunde åka skidor 😉

Senast jag stapplade skidor var i lumpen och det var ganska meningslöst.
Ja, förutom när jag körde ned Fänrik Helmersson. Fast det var ju med vilje.

Tack för svaren! Funbeats samlade erfarenheter är fantastiska!

Jag har sprungit två maror, så nu litar jag på er och ser mig gå i mål i fäders spår 🙂

Ett tips för att klara Vasa utan alltför mycket mängdträning; satsa på kvalitet i träningen och ta gärna nån skidlektion eller två, det gav mig otroligt mycket inför förra årets Halvvasa i alla fall! (Som jag klarade helt ok trots sammanlagt 10 mil i bene

Själv har jag åkt vasaloppet fem gånger. Senast var i år, kom då i mål på 4:31, så jag får väl se mig som en förhållandevis god motionär vad det gäller längdåkning. Visst var det lite kämpigt sista 3 milen, men jag hade fina skidor och kunde glida i mål r

Man blir bra på det man tränar. En del tränar skidor, en del tränar löpning, och de som är jämnbra på bägge grenarna är nog ganska få.

Om man tar ut sig fullständigt på en tävling är det enormt jobbigt, oavsett distans. 2012 blir mitt första år på länge

Vasaloppet nu som ultralopp.
http://ultra.vasaloppet.se

Äntligen Jonas!! Ska bli så roligt att springa Sälen-Mora också. Känns lite jobbigt med start 05.00, men det blir väl lagom att man vaknar i Smågan och käkar frukost i Mångsbodarna... 😉

(Nu är det väl bara simningen kvar, men att simma Västerdalälven ne