Quote from Funbeat user on 14 June 2011, 20:49OT: Kan någon förklara användningsområdet? Smörjer man in sig under cykelbyxorna före ett pass?
OT: Kan någon förklara användningsområdet? Smörjer man in sig under cykelbyxorna före ett pass?
Quote from Funbeat user on 14 June 2011, 20:54Vasselin kan vara skönt på ryggslutet om det är våt vägbana, annars ser jag ingen större nytta med detta. Har du tränat som du bör och har sadel som passar borde skav inte vara något problem.
Vasselin kan vara skönt på ryggslutet om det är våt vägbana, annars ser jag ingen större nytta med detta. Har du tränat som du bör och har sadel som passar borde skav inte vara något problem.
Quote from Funbeat user on 14 June 2011, 21:03Det är inte skav så mycket som svett/salt som gör att man får ont och ibland skavsår i värsta fall. Testade denna under fjolårets Vättern och är mycket nöjd. http://medevisalvan.se/Vatternrundan.htm Blir ett nytt köp i år. Har bara provat den och Assos. A
Det är inte skav så mycket som svett/salt som gör att man får ont och ibland skavsår i värsta fall. Testade denna under fjolårets Vättern och är mycket nöjd. http://medevisalvan.se/Vatternrundan.htm Blir ett nytt köp i år. Har bara provat den och Assos. A
Quote from Funbeat user on 14 June 2011, 21:16Sorry Henrik. Jag önskar att du hade rätt, men du har fel. Det går inte att göra ett sådant generellt uttalande. Vi är olika skapta och olika känsliga och gör olika saker. Och inför Vätternrundan kan vi nog göra en kvalificerad gissning att ett antal tuse
Sorry Henrik. Jag önskar att du hade rätt, men du har fel. Det går inte att göra ett sådant generellt uttalande. Vi är olika skapta och olika känsliga och gör olika saker. Och inför Vätternrundan kan vi nog göra en kvalificerad gissning att ett antal tuse
Quote from Funbeat user on 14 June 2011, 21:19Och till Tord och Björn: Ja, man smörjer in sig och blöjan på utsatta ställen innan passet för att minimera risken för, eller i alla fall förlänga tiden innan det skaver, går hål, bildas infekterade hårsäckar och annat sexigt.
Och till Tord och Björn: Ja, man smörjer in sig och blöjan på utsatta ställen innan passet för att minimera risken för, eller i alla fall förlänga tiden innan det skaver, går hål, bildas infekterade hårsäckar och annat sexigt.
Quote from Funbeat user on 14 June 2011, 21:24Jag som trodde att Charlotta sa vad som behövdes redan i början av tråden och gick vidare. Jag borde ha vetat att så enkelt är det inte.
Efter 14 timmar i sadeln de sista två dagarna ... Assos, säger jag bara.
Inotyol på kvällen ifall det skiter sig tro
Jag som trodde att Charlotta sa vad som behövdes redan i början av tråden och gick vidare. Jag borde ha vetat att så enkelt är det inte.
Efter 14 timmar i sadeln de sista två dagarna ... Assos, säger jag bara.
Inotyol på kvällen ifall det skiter sig tro
Quote from Funbeat user on 14 June 2011, 21:41kanon,tack för svaren,tack charlotta!
vaselin elr dyligt blir det!-b
kanon,tack för svaren,tack charlotta!
vaselin elr dyligt blir det!
-b
Quote from Funbeat user on 14 June 2011, 21:41För mig handlar det inte om hur sadelvan jag är, skavet är inte hud mot sadel. Utan att bli för detaljerad så tror jag att ett område med in- och utvecklade kroppsdelar kan må bra av att slippa friktion när de riskerar att gnida sig mot varandra.
Ett hudv
För mig handlar det inte om hur sadelvan jag är, skavet är inte hud mot sadel. Utan att bli för detaljerad så tror jag att ett område med in- och utvecklade kroppsdelar kan må bra av att slippa friktion när de riskerar att gnida sig mot varandra.
Ett hudv
Quote from Funbeat user on 14 June 2011, 21:43Ytterligare en sak man ska behöva fundera på alltså, jag som hade tänkt att det bara var att cykla. 😉
Ytterligare en sak man ska behöva fundera på alltså, jag som hade tänkt att det bara var att cykla. 😉
Quote from Funbeat user on 14 June 2011, 21:47Har läst att "rumpräddaren" ska vara bra (gjord på ringblommor). Ngn som har erfarenhet?
Har i alla fall införskaffat mig en burk av lokalt producerad salva utan några som helst onaturliga ingridienser (ringblommor/bivax/olivolja). De småmärken man har ha
Har läst att "rumpräddaren" ska vara bra (gjord på ringblommor). Ngn som har erfarenhet?
Har i alla fall införskaffat mig en burk av lokalt producerad salva utan några som helst onaturliga ingridienser (ringblommor/bivax/olivolja). De småmärken man har ha