Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumCykelVaselin eller inte?
You need to log in to create posts and topics.

Fast, att få problemet på V(ingel)R(undan) känns.

Assos är inget experiment, utan ett säkert kort.

Spenol ser jag här i Norge.

Jag körde 100 mil (40+60) inom loppet av fyra dagar för någon vecka sedan utan salva, jag fick i och för sig trycksmärtor på sittbenen (som försvann efter en dag eller två), men det hade inte blivit bättre av salva. Min slutsats är att det aboslut viktiga

Jag kastar lite sten i glashus nu, men man får väl anta att de flesta har cyklat hyfsat långt innan.

Ja, det där med cykelbyxor som duger till 10 mil men gör sig klart kännbara på längre pass ... det känner jag igen. Ingen idé att säga vilka det är som ger mig problem. Det är så individuellt.

För ett par dagar sedan åkte jag från Lindome (söder om Göteb

Då får vi hoppas på regnväder vid Gränna så skavsåren hinner växa till sig?

talk inköpt på apoteket ska heller inte föraktas. Hade också problemet med värme/friktion bland de ädlare delarna men det löste sig med en ny ngt tunnare byxa.

Har provat ASSOS smeten 1 gång, funkade kanon, hade lite skav i ljumsken efter några svettiga dagar på stan.(svettiga kalsonger är ingen höjdare)
Trodde det skulle bli besvär att cykla så jag premiärtestade smeten.
Som ny efter cykelturen. (Hade totalt gl

Talk brukar iaf inom "vandringskretsar" vara Big No No, då det kan bildas små kulor av svett, salt och talk som gör skav med kraft

Helosan-salva.En välkänd allroundsalva med bakteriedödande egenskaper. Användes till juver, spenar, hudsprickor, blåsor, pungen och småsår.