Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumCykelVatten!
You need to log in to create posts and topics.

Jag har inte så stor erfarenhet av andra anläggningar och hur det funkar där, men jag är ganska nyfiken av mej! ;-D

Så här är några frågor!

Hur många här är det som går på spinning?
Hur mycket dricker ni då på ett pass?
Om ni dricker mycket, har ni ex

Just nu går jag en gång (en timme) i veckan. Tömmer en halvliter och i bland krävs påfyllning. Spinning-ledaren brukar gå runt o fylla på flaskor nån gång inför sista tredjedelen(?) av passet!

Detta är på ett litet ställe i Hedemora. (Träningsverket)

På ett spinningpass går de åt en flaska. Passen brukar vara på 45-50 minuter.

Var på ett 3 h pass i helgen. Hade 3 st 0,75 l flaskor med mig men jag fick springa och fylla på sista halvtimmen.

Jag tränar spinning på F&S en gång i veckan. Det är ett intensivpass på ca 70 minuter effektiv cyklingtid. Jag är en sån som dricker väldigt lite när jag cyklar, och på detta pass brukar jag ha en 0,75l flaska som alltid tar slut. Blir oftast att snåla li

45min = 5dl.
Hämtar själv om man vill ha mer.

Om man går på ett 45 eller 60 pass borde en flaska räcka
Inte ska instuktören gå runt och fylla vatten det tycker jag är onödigt finns det vatten i spinings hallen så kan man gå själv om man måste.
Ska man köra lägre pass så får man ta med sig flera flask

Hur många här är det som går på spinning?
(hv)

Hur mycket dricker ni då på ett pass?
50 cl (45 min-75min)

Om ni dricker mycket, har ni extra flaska med er?
Nej, jag har klarat mig på en flaska

75 cl i timman. Har med minst två flaskor när vi kör med klubben. Och tre när jag kör själv på gymmet. Vatten är gott!

Instruktören går och hämtar? GRYM service på det gymmet där iunstruktören gör det 🙂