Quote from mårten jansson on 15 February 2008, 08:22Vet att jag har läst någonstans på FB att en vanlig motionär kan ta upp 0,5 L och eliten kan ta upp 1 L, per timme. Någon som kan bekräfta det kanske?
Vet att jag har läst någonstans på FB att en vanlig motionär kan ta upp 0,5 L och eliten kan ta upp 1 L, per timme. Någon som kan bekräfta det kanske?
Quote from Funbeat user on 15 February 2008, 08:26Min bok "Mat för Resultat" säger att man ska dricka 1,5-2 dl var 10-15:e minut och att kroppen kan absorbera mellan 4 och 8 dl vätska per timme förutsatt att drycken är isoton (samma osmolalitet som kroppens vätskor, 300 mOsm).
Min bok "Mat för Resultat" säger att man ska dricka 1,5-2 dl var 10-15:e minut och att kroppen kan absorbera mellan 4 och 8 dl vätska per timme förutsatt att drycken är isoton (samma osmolalitet som kroppens vätskor, 300 mOsm).
Quote from Funbeat user on 15 February 2008, 16:29> ... förutsatt att drycken är isoton (samma osmolalitet som kroppens vätskor, 300 mOsm).
Det där lät jätte high-tech. Jag antar att kranvatten inte kvalar in?
> ... förutsatt att drycken är isoton (samma osmolalitet som kroppens vätskor, 300 mOsm).
Det där lät jätte high-tech. Jag antar att kranvatten inte kvalar in?
Quote from Funbeat user on 15 February 2008, 16:36Läs "sportdryck".
Läs "sportdryck".
Quote from Funbeat user on 15 February 2008, 16:39Äh så himla hightech är det inte. Det betyder bara att det är lite socker och salt i vattnet så att det tas upp av kroppen lätt. Sportdryck, funkar eller så blandar man själv.
Salt har man för att natriumet i saltet "bär" vätskan kommer genom tarmväggen
Äh så himla hightech är det inte. Det betyder bara att det är lite socker och salt i vattnet så att det tas upp av kroppen lätt. Sportdryck, funkar eller så blandar man själv.
Salt har man för att natriumet i saltet "bär" vätskan kommer genom tarmväggen
Quote from Funbeat user on 18 March 2008, 09:48Det verkar vara en väldig focusering på vatten här. Om inte motionärerna dricker alls under passet så gör det inget, dom kommer inte att ramla av cyklarna eller svimma. Vi får väl anta att vuxna människor kommer att dricka om dom känner för det eller blir
Det verkar vara en väldig focusering på vatten här. Om inte motionärerna dricker alls under passet så gör det inget, dom kommer inte att ramla av cyklarna eller svimma. Vi får väl anta att vuxna människor kommer att dricka om dom känner för det eller blir
Quote from Emma Sjöberg on 21 April 2008, 10:13HA HA HA.. jaadu Stefan.. det var ju en helt ny vinkling.. men då undrar jag.. om man är söt.. ska man dricka mer då än någon som är.. osöt? Åsså.. är man sur om man är osöt?
😀
HA HA HA.. jaadu Stefan.. det var ju en helt ny vinkling.. men då undrar jag.. om man är söt.. ska man dricka mer då än någon som är.. osöt? Åsså.. är man sur om man är osöt?
😀
Quote from Fredric Lagerström on 21 April 2008, 22:37(j)aadu
(j)aadu