Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumCykelVatten!
You need to log in to create posts and topics.

David: när man skriver med glimten i ögat eller skämtar på ett forum anväder man smileys. Annars riskerar man att uppfattas som elak och får tillbaka därefter.

Anledningen till att man använder smileys i mejl, chatt och på forum är att detta kommunikati

Nä, jag håller på David. Det ser bedrövligt ut med alla smileys i alla trådar. (t-) Kan inte folk spänna av lite och förutsätta att det finns ett mått av ironi och glimt i ögat utan smileys efter varje mening? (H:) Eller är ett ironiskt inlägg alltid anse

David har bett om ursäkt - jag tycker ni ska sluta hacka på honom!

Well done David!

Charlotte.
Det skrivna ordet är hopplös som kommunikationsmedel.
Helt klart bland det värsta som finns och uppbyggd för missförstånd.
Vi tappa ju allt kroppsspråk och intonation.
Det finns en anledning till att smileys finns, de är inte

Förlåt. Jag ville inte hacka på David - jag gillar David i lagom doser - men jag hade varit borta ett tag och inte fått säga va jag tyckte. Kanske skulle hållt käften istället.

Skrift är ett alldeles utmärkt kommunikationssätt och ger många gånger möjlighet att uttrycka åsikter, känslor och funderingar på ett mer eftertänksamt sätt än det talade ordet. På ett socialt forum som Funbeat kan man nog förutsätta att de allra flesta i

David är förlåten. De senaste inläggen är ju både trevliga och hjälpsamma. (t+)

Såklart att överanvändning förstör läsbarheten. Jag ville bara påpeka att, rätt använt, har smileys ett syfte och det är att ersätta kroppsspråket som vi inte kan utnyttja här.

Det är inte alls lätt att förstå om folk skämtar eller är ironiska ibland.

Personligen förutsätter jag alltid att Davids inlägg är skrivna med just glimten i ögat och beundrar bristen på hysteriskt användande av smileys. Jag har själv problem med rädslan att folk ska missförstå mig så jag är inte lika "duktig".

Hellre raka rör

Ironi är väll inge kul om man gapflabbar efter?