Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumCykelVatten!
You need to log in to create posts and topics.

> Efter ca 20-25 minute så har man minskat( en rökdykare) sin förmåga men upp till 30% och detta beror på att han/hon har troligen en vätskeförlust som är ca 2% av kroppsvikten.

Mja... värmebelastningen är minst lika stor faktor. Jag hade kroppstemperatu

Hej.

> Efter ca 20-25 minute så har man minskat( en rökdykare) sin förmåga men upp till 30% och detta beror på att han/hon har troligen en vätskeförlust som är ca 2% av kroppsvikten.

Mja... värmebelastningen är minst lika stor faktor. Jag hade kroppstem

Tror jag vägde 78 kg vid övningen.

Nja. Tror inte att det är de yttre faktorerna som är störste anledningen till temperaturökningen utan det kommer inifrån. Kroppen klarar inte av att göra sig av med överskottsvärmen.

Vi pratar om att springa upp och ne

-----------------

Dubbelpost

Charlotte: Jag håller inte alls med ...
vad kul!

aaaa... Charlottaaaa! Och det är bra att du inte håller med, för då skulle jag inte ha nån att käfta emot.

Jag håller med Maria: Jag förutsätter också, att Davids inlägg är skrivna med glimten i ögat.....och i de flesta fall riktigt bra!!

Hej.

"Är som sagt inte minsta likt spinning utan ett inlägg för hur snabbt man kan förbruka kroppens depåer och krafter. "

Huruvida det beror på inre eller yttre faktorer låter jag vara osagt. Men en sak är jag rörande överens med dig om och det är hur

jag har skrivit de förut vad vore funbeat utan en sån stark profil som david. Visst han går på rätt hårt ibland men som han skriver så är de med glimten i ögat.

Hej på er.

Sitter och kolla igenom erat snack om vatten.
När jag började cykla så drack jag massor men det slutade med att man fick stanna vid en buske och lätta på trycket.
Nu dricker jag i små "sippar" ganska ofta för att hålla borta den där torra käns