Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumCykelVem är du? Enkel men viktig säker …
You need to log in to create posts and topics.

Efter att ha varit med i en klunga där en kompis krashade rejält och ingen av oss andra hade mer uppgifter om honom än hans namn har jag letat efter nåt sätt att lösa det problemet. Ni kanske redan har sett den, men ett företag i USA har en produkt som he

En kompis till mig köpte ett sådant när han var i USA. Där hade de flesta han cyklade MTB med sådana.

Jo, det känns verkligen som en busenkel, men fungerande pryl.
Man kan ju mata in ICE-nummer i sin mobil men det känns som en lite mer strulig sak.

Jag brukar oftast ha med plånboken, åtminstone på tränigsrundor. Det kan ju hända att man behöver åka taxi hem om cykeln skulle gå sönder

Det är var u en smart grej. Jag har alltid med mig mitt patientkort men jag ska faktiskt göra en ICE-programmering på telefonen.

Jag ska se om jag kan få igång en gruppbeställning i klubben. Kanske nåt för andra klubbar att göra också? Då får man ju ner frakten rejält för varje band.

Jag gör som dig Peter med Patientkort. Mobilen har jag oftast med mig på träningsrundor, men den kan också gå sönder vid en olycka.

Har en Road ID Dog tag och ICE i mobilen när jag är ute.

Jag har ICE i telefonen, flera stycken ... Men köp ett armband på t ex Polarn och Pyret och skriv dit vem som ska ringas om det händer ngt? Finns speciella armband att skriva telefonnummer på och sätta på barnen. Eller fixa ett själv lätt av ett band, mär

Nu har jag fixat hemgjord Road-ID för cykeln och nummerlappen till Bockstensturen. Den på cykeln får sitta kvar sen för träningsrundorna.