Quote from Sissel Svanøe on 13 October 2008, 13:04Gaaaah!
Gaaaah!
Quote from Funbeat user on 13 October 2008, 13:05Okej, kanske läge att återgå till loppet nu. Funderar lite grand på att haka, har förstått att det är mycket backigt men jag undrar om det även finns sträckor där det är mera löpvänligt? Jag har inget emot att klättra eller springa utför, men det kan vara
Okej, kanske läge att återgå till loppet nu. Funderar lite grand på att haka, har förstått att det är mycket backigt men jag undrar om det även finns sträckor där det är mera löpvänligt? Jag har inget emot att klättra eller springa utför, men det kan vara
Quote from Funbeat user on 13 October 2008, 13:22Tja, sista 3-4 kilometrarna var lättlöpta. Grusväg och elljusspår. Utför till större delen. Fast benen var ganska trötta då. I alla fall mina... Annars var det inte lättlöpt alls. Den som vill vila ska nog välja ett annat lopp!
Tja, sista 3-4 kilometrarna var lättlöpta. Grusväg och elljusspår. Utför till större delen. Fast benen var ganska trötta då. I alla fall mina... Annars var det inte lättlöpt alls. Den som vill vila ska nog välja ett annat lopp!
Quote from Jonny Persson on 13 October 2008, 13:30Nu börjar vän av ordning reagera lite. Såvitt jag vet går loppet på leder och då är det oftast lättlöpt. Förutsätter att det är lite tekniskt men spångade leder tycker jag man kan kötta ganska bra på!
Nu börjar vän av ordning reagera lite. Såvitt jag vet går loppet på leder och då är det oftast lättlöpt. Förutsätter att det är lite tekniskt men spångade leder tycker jag man kan kötta ganska bra på!
Quote from Funbeat user on 13 October 2008, 13:33Helt okej med ojämt underlag för min del, jag undrar mest om det är brant backe upp-backe ner hela tiden eller om det blir flackare partier också.
Helt okej med ojämt underlag för min del, jag undrar mest om det är brant backe upp-backe ner hela tiden eller om det blir flackare partier också.
Quote from Jonny Persson on 13 October 2008, 13:35Nja, att döma av banprofilen så verkar det vara upp eller ner som gäller. 🙂
Nja, att döma av banprofilen så verkar det vara upp eller ner som gäller. 🙂
Quote from Funbeat user on 13 October 2008, 13:37Om du tittar på årets tider så förstår du att det inte var lättlöpt. En löpare under fyra timmar. Banan var ny för i år. Väldigt få flacka partier. Blött som fan. Lättlöpt - nej, knappast!
Om du tittar på årets tider så förstår du att det inte var lättlöpt. En löpare under fyra timmar. Banan var ny för i år. Väldigt få flacka partier. Blött som fan. Lättlöpt - nej, knappast!
Quote from Funbeat user on 13 October 2008, 13:38Ok. Ett sjujävla backpass som heter duga alltså. Tål att fundera på!
Ok. Ett sjujävla backpass som heter duga alltså. Tål att fundera på!
Quote from Funbeat user on 13 October 2008, 13:41Alltså, förtydligande, jag frågade inte om "lättlöpt". En bana kan vara backig men lättlöpt, eller flack men svårlöpt. Det jag undrar är om man kan springa hyfsat vanligt (om än i svår terräng) vissa partier, eller om det bara är ren klättring a la skidba
Alltså, förtydligande, jag frågade inte om "lättlöpt". En bana kan vara backig men lättlöpt, eller flack men svårlöpt. Det jag undrar är om man kan springa hyfsat vanligt (om än i svår terräng) vissa partier, eller om det bara är ren klättring a la skidba
Quote from Jonny Persson on 13 October 2008, 13:54Hans, för mig är fjällöpning mest i form av orientering och har man tränat för det så blir det lättlöpt på leder. Har man tränat asfaltslöpning så är det inte lättlöpt. Men kör man rejält med träning OBT och kör sina pass upp och nerför slalombacken så tr
Hans, för mig är fjällöpning mest i form av orientering och har man tränat för det så blir det lättlöpt på leder. Har man tränat asfaltslöpning så är det inte lättlöpt. Men kör man rejält med träning OBT och kör sina pass upp och nerför slalombacken så tr