Quote from Sissel Svanøe on 13 October 2008, 14:09Ser man det så har du helt rätt Mackan. Robert från vår klubb är en vanare terränglöpare och han hittade ett par lättlöpta partier på banan som gick mig spårlöst förbi. Och är man van OBT-löpare kan man nog dundra på ganska bra även på de stenigare och le
Ser man det så har du helt rätt Mackan. Robert från vår klubb är en vanare terränglöpare och han hittade ett par lättlöpta partier på banan som gick mig spårlöst förbi. Och är man van OBT-löpare kan man nog dundra på ganska bra även på de stenigare och le
Quote from Funbeat user on 13 October 2008, 14:14Det kanske finns nån som sprungit både Vertex och SUM som kan uttala sig om likheter/skillnader? Vilket skulle anses som "värst"?
Jag är duktigt sugen på Vertex 2009!
Det kanske finns nån som sprungit både Vertex och SUM som kan uttala sig om likheter/skillnader? Vilket skulle anses som "värst"?
Jag är duktigt sugen på Vertex 2009!
Quote from Jonny Persson on 13 October 2008, 14:17Ja det finns alltid grader i helvetet. 🙂 Är man i spenaten och leker så spelar väder och vind alltid stor roll. Jag relaterar hela tiden till den terräng som jag förväntar mig att tävla i. Skulle jag anmält mig till Hamburg Marathon och få Vertex-banan
Ja det finns alltid grader i helvetet. 🙂 Är man i spenaten och leker så spelar väder och vind alltid stor roll. Jag relaterar hela tiden till den terräng som jag förväntar mig att tävla i. Skulle jag anmält mig till Hamburg Marathon och få Vertex-banan
Quote from Funbeat user on 13 October 2008, 14:18Löpningen upp till Välliste var svårlöpt=brant uppför
Löpningen upp för Ottfjället var svårlöpt=brant uppför.Annars var det väl inte såååå farligt.
Sedan var det väldigt lerigt och blött längs hela banan vilket gjorde framförallt de branta nedförsluten
Löpningen upp till Välliste var svårlöpt=brant uppför
Löpningen upp för Ottfjället var svårlöpt=brant uppför.
Annars var det väl inte såååå farligt.
Sedan var det väldigt lerigt och blött längs hela banan vilket gjorde framförallt de branta nedförsluten
Quote from Funbeat user on 13 October 2008, 14:19Sörmlands ultra är inte i närheten... (säger en som inte sprungit den :D)
Sörmlands ultra är inte i närheten... (säger en som inte sprungit den :D)
Quote from Funbeat user on 13 October 2008, 14:22Svaret finns ovan! Om man jämför segertiderna från 2007 och i år är det en skillnad på 50 minuter. Samma vinnare båda gångerna, Andreas Svanebo. Så nog var årets bana mer svårlöpt. Blötan gjorde mycket. Och det var rejält brant både uppför och nedför.
Svaret finns ovan! Om man jämför segertiderna från 2007 och i år är det en skillnad på 50 minuter. Samma vinnare båda gångerna, Andreas Svanebo. Så nog var årets bana mer svårlöpt. Blötan gjorde mycket. Och det var rejält brant både uppför och nedför.
Quote from Funbeat user on 13 October 2008, 14:27Och visst var Vertex betydligt jobbigare än Hamburg marathon. Som jag, för övrigt, också har sprungit i år! Men det hade jag väntat mig! Vertex var blötare än jag trott men annars var det inte på något sätt överaskande att det skulle vara jobbigt!
Och visst var Vertex betydligt jobbigare än Hamburg marathon. Som jag, för övrigt, också har sprungit i år! Men det hade jag väntat mig! Vertex var blötare än jag trott men annars var det inte på något sätt överaskande att det skulle vara jobbigt!
Quote from Sissel Svanøe on 13 October 2008, 14:30Jag har deltagit i Dunderdygnet, BAMM 30 (BAMMs promenadklass) och Lidingö Ultra 50K, och Vertex var det mest svårlöpta av de tre. Men å andra sidan var Lidingö Ultra mer slitigt eftersom banan var jämnare och det gick att springa mer där. Vertex var delv
Jag har deltagit i Dunderdygnet, BAMM 30 (BAMMs promenadklass) och Lidingö Ultra 50K, och Vertex var det mest svårlöpta av de tre. Men å andra sidan var Lidingö Ultra mer slitigt eftersom banan var jämnare och det gick att springa mer där. Vertex var delv
Quote from Elias Engqvist on 13 October 2008, 14:58BAMM hade för några år sen iaf en marathon-klass (dvs 42km i ett sträck på (för det mesta) fjällstig) - det var rejält jobbigt - tog lite över 7 timmar för mig har jag för mig. Jag var sist förutom de 2-3 som bröt... Kommer fortfarande ihåg funktionärerna
BAMM hade för några år sen iaf en marathon-klass (dvs 42km i ett sträck på (för det mesta) fjällstig) - det var rejält jobbigt - tog lite över 7 timmar för mig har jag för mig. Jag var sist förutom de 2-3 som bröt... Kommer fortfarande ihåg funktionärerna
Quote from Funbeat user on 25 October 2008, 19:31Jag nöjer mig med Vertex fjällmaran. Var med de två senaste åren och tycker att det var helt fantastiskt härligt. Men man vet aldrig. Kanske Bamm står för porten senare, om man inte är för gammal, vill säga.
Jag nöjer mig med Vertex fjällmaran. Var med de två senaste åren och tycker att det var helt fantastiskt härligt. Men man vet aldrig. Kanske Bamm står för porten senare, om man inte är för gammal, vill säga.