Quote from Guest on 22 June 2009, 13:19Råd o rön publicerade i majnumret artiklar om hur olika sportskotillverkare arbetar med miljöfrågor och arbetsförhållanden. Resultatet blev som följer med bäst företag först:
OBS! Listan uppdaterad med Mizuno som missades i originalinlägget, redigerat 15
Råd o rön publicerade i majnumret artiklar om hur olika sportskotillverkare arbetar med miljöfrågor och arbetsförhållanden. Resultatet blev som följer med bäst företag först:
OBS! Listan uppdaterad med Mizuno som missades i originalinlägget, redigerat 15
Quote from Jan Lundquist on 22 June 2009, 13:29Jag bryr mig absolut om produkterna jag köper. Och jag hade varit mycket mindre benägen att köpa de New Balance-skor jag köpte i våras om jag vetat det du just delgivit oss.
Jag bryr mig absolut om produkterna jag köper. Och jag hade varit mycket mindre benägen att köpa de New Balance-skor jag köpte i våras om jag vetat det du just delgivit oss.
Quote from Catharina Brattlin on 22 June 2009, 13:38Nej, faktiskt inte. För mig är prio ett att skorna funkar ihop med min löpning och löpsteg, och då har valet hamnat på Nike Air sen början av min löparkarriär. Dåligt enligt undersökningen, men bra för mig. Jag kommer att fortsätta köpa modellen även näst
Nej, faktiskt inte. För mig är prio ett att skorna funkar ihop med min löpning och löpsteg, och då har valet hamnat på Nike Air sen början av min löparkarriär. Dåligt enligt undersökningen, men bra för mig. Jag kommer att fortsätta köpa modellen även näst
Quote from Funbeat user on 22 June 2009, 13:50Öh, skor?
Barfota rulez!
http://www.funbeat.se/groups/overview.aspx?GroupID=1714
😉
Öh, skor?
Barfota rulez!
http://www.funbeat.se/groups/overview.aspx?GroupID=1714
😉
Quote from Funbeat user on 22 June 2009, 13:59Sylvia har uppenbarligen inte läst Naomi Kleins "No Logo"
Sylvia har uppenbarligen inte läst Naomi Kleins "No Logo"
Quote from Catharina Brattlin on 22 June 2009, 14:07Micke, nej, det har jag inte.
Borde jag göra det? 🙂
Micke, nej, det har jag inte.
Borde jag göra det? 🙂
Quote from Funbeat user on 22 June 2009, 14:09Jag skulle definitivt bry mig om jag visste hur jag ska gå tillväga för att ta reda på uppgifterna. Jag har Mizunoskor och de fanns ju inte med.
Viktigt är dock att skorna funkar för mina fötter, men eftersom jag har ett neutralt steg och inte behöver sä
Jag skulle definitivt bry mig om jag visste hur jag ska gå tillväga för att ta reda på uppgifterna. Jag har Mizunoskor och de fanns ju inte med.
Viktigt är dock att skorna funkar för mina fötter, men eftersom jag har ett neutralt steg och inte behöver sä
Quote from Funbeat user on 22 June 2009, 14:13Absolut Sylvia, då skulle du inte komma med sådana aningslösheter. Just Nike slutade ju inte med barnarbetare förrän efter en konsumentbojkott. Och vad tror du fick apartheidregimen i Sydafrika på fall?
Absolut Sylvia, då skulle du inte komma med sådana aningslösheter. Just Nike slutade ju inte med barnarbetare förrän efter en konsumentbojkott. Och vad tror du fick apartheidregimen i Sydafrika på fall?
Quote from Catharina Brattlin on 22 June 2009, 14:16Jag håller helt med Dig Jack. Och om sen ens val handlar om att köpa miljö-och arbetsförhållande-rättvisa skor eller något annat i sammanhanget relevant får ju var och en bestämma själv. Bara man bryr sig. Absolut!
Jag håller helt med Dig Jack. Och om sen ens val handlar om att köpa miljö-och arbetsförhållande-rättvisa skor eller något annat i sammanhanget relevant får ju var och en bestämma själv. Bara man bryr sig. Absolut!
Quote from Funbeat user on 22 June 2009, 14:21Detta är väldigt intressant då New Balance har ju faktiskt marknadsfört sig som en "bra" tillverkare. Enligt dem själva har de ingen tillverkning alls i låg-kostnadsländer utan all tillverkning sker i USA och Storbritannien. Så dem har jag alltid favorise
Detta är väldigt intressant då New Balance har ju faktiskt marknadsfört sig som en "bra" tillverkare. Enligt dem själva har de ingen tillverkning alls i låg-kostnadsländer utan all tillverkning sker i USA och Storbritannien. Så dem har jag alltid favorise