Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

Jack - Mizunoskorna testades också - jag missade dem av någon konstig anledning när jag gjorde min lista... Ska se om den går att redigera så den blir rätt! De hamnade på 5:e plats, en mittenplacering, mellan New Balance och Nike.

Karl - Enligt RoR gjord

Linda. Det var ju inte så väldigt bra.

Sylvia. Vad menar du med att bry sig? Att gå och tänka snälla tankar hjälper ju inte någon.

Jag har rättat listan så nu finns Mizuno med på 5:e platsen. Jag ber om ursäkt för detta men nu ska listan vara "komplett" (utifrån artikeln i Råd och Rön).

Råd och Rön skriver 8 sidor om testet och om olika exempel på arbetsförhållanden, framförallt i N

Mina 3 senaste skoinköp har varit Saucony (och jag är ruskigt sugen på att testa ett par A2)...

Men nu ska jag faktiskt försöka testa lite andra skor inför nästa inköp nu när jag har läst det här.

Jack, jasså?! Tänk, det trodde jag...

...jag menar givetvis att man drar sitt strå till stacken gällande de frågor som tas upp i denna tråden!

Jag skulle t ex aldrig komma på tanken att köpa barnkläder från de stora klädkedjorna, som bevisligen har leg

Jag har själv jobbat med produktion i Kina (elektronik o telekom) under åren 1985 - 1995 ca. I början var förhållandena där väldigt tveksamma. Sedan dess har det skett enorma framsteg. Det har inte drivit produktionspriserna i höjden och det har inte mins

Sylvia. Japp.

Intressant diskussion. Jag har inte läst Naomi Kleins bok, men kan rekommendera Sverker Lindströms "Gränslösa kläder" som förutom kläder tar upp sportskor och secondhandtextil. Där finns bl a statistik på vad det kostar att tillverka en sko. Jag kommer in

TACK för ett kanonbra inlägg i sann solidaritetsanda! Jag är minst sagt frälst i mina ASICS 2140, men nästa gång ska jag se om jag hittar några Adidas...

// HZ

Nike har enligt uppgifter i TV-program en tillverkningskostnad på runt 5 $ för ett par skor och sedan ska Marion Jones, Lance Armstrong med flera ha några kulor också.