Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

Fartlek är mkt roligare!

Intervaller som man kör i grupp är riktigt roligt.

Speciellt back intervaller på 45sek med 30sek vila när alla har lyckats ta sig ner 🙂

Fy fan vad jobbigt det var...men kul 🙂

Min favvo bland intervaller är backintervaller alt backdistans. I övrigt håller jag helt med om att intervaller av olika slag är betydligt roligare än att knapra km i lågt tempo. Det är "bara" skönt. Roligt? Nääee...:-)

Riktigt långa långpass med inlagda kafé-intervaller är njutbara. Backintervaller utför är ganska OK också. Alla andra varianter av spypass undviker jag helst.

Sedan kan det ju vara att det känns skönt efteråt när man kört ett intervallpass, inte nödvändigtvis under det. Och man ska nog fokusera på en känsla av tillfredsställelse - att man presterat något - snarare än att det är roligt i sig?

I onsdags var vi 5 som stod på löpband med en tränare framför som ropade "kör" "10 sekunder kvar" osv osv - 3*(5*90s+30s vila) - riktigt jäkla jobbigt men roligt! Faktiskt!

Håkan, jag håller med!

Det är inte för att själva intervallen är rolig som jag kör VO2maxintervaller ibland (VO2maxintervaller är enligt mig riktigt jobbigt och inte särskilt roligt), utan för den enorma tillfredsställelsen efteråt, känslan av "ja jäkla

Christer, ju fler vi är tillsammans...:-)

Jag springer alltid intervaller med en löparpartner, som är bättre än jag. Både starkare och snabbare, vilket gör att jag (snällt nog) får lite handicap vid varje intervallstart. (H)

Hursom är det riktigt, rikt

Jag tycker ditt inlägg, helena j är klockrent.

Jag brukar skriva upp tänkta farter och distanser i en tabell på ett
papper som jag kompletterar med utfall under passets gång vid mitt "intervallkontor" som jag upprättat ute i fält.