Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

Jag tycker det låter ganska rimligt att man favoriserar intervaller framför sammanhängande löpning. Intervaller betyder oftast effektivare och kortare träningstid. Mer tid till pubben, som någon påpekade. 🙂

De första 6 x 2 minutrarna är kul.

De sista två är :@-jobbiga 😉

Hahah, det var den sämsta vetenskapliga studie jag läst på länge. Min statistiklärare hade förmodligen fått en hjärtattack där.

Som statistiker (eller ja, sannolikhetsteoretiker) får jag lite smått hjärtsnörp när man talar om ett stickprov av storlek 8. Redan där börjar små alarm ringa så smått... Får ta och läsa hela artikeln under morgondagen.

Vad gäller intervaller vs. distans

Idiotiskt att ens göra en studie. Jag kan ju själv gå ut och köra ett intervallpass och sedan köra någon annan form av pass en annan dag och själv jämföra vilket som var roligast. Då blir ju studien mer relevant för mig liksom.

Du kan göra en på FB 😉

Jag tycker det är jädrigt roligt att springa. Det gäller att variera sig bara, skulle ju bli skittråkigt att bara köra intervaller. Bäst är nog socialt umgänge oavsett typ av fysisk aktivitet. Tycker jag.

Ordet "after" är nog nyckelordet här.. 😉

Efter ett hårt, trist(?) pass är man NÖJD över att ha genomfört det!

Efter ett hårt pass är jag jädrigt nöjd.

Efter ett hårt och trist pass är jag jädrigt missnöjd. Då har jag misslyckats med min löpplanering tycker jag. Löpning ska inte vara trist i min värld. 🙂

Själv tycker jag det är mycket viktigare att vara nöjd under passen än efter. Är man mest nöjd efter passen får man oftast ingen kontinuitet då man lätt ledsnar på träning som känns tung.