Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningVibram five fingers!
You need to log in to create posts and topics.

tjena nån som testat dessa skor eller liknande
http://www.vibramfivefingers.it/eng/flow.aspx#

sjukt sugen på att testa!

har en kompis som testat dem och när vi var på en prova-på dag på ett kampsportcenter var dessa skor poppis bland de som kör mycket funktionell träning. De ska vara bra för att du tränar upp fötterna, ska t o m gå att springa i, mycket känsla. Även utmärk

asså coolt, jag planerar löpning med dom då. Funderar främst på om dämpningen och stabiliteten är i dom.

Jag har provat dem en tid nu och tycker de fungerar över förväntan. Har en modell som heter KSO. Jag brukar springa 5-10 kilometer i dem både på asfalt och grus samt stigar i skogen. Nu när det är kallt ute måste man ha strumpor i dem. Det finns tåsockor

tack för svaret! härligt!

Har ett par Sprint och ett par KSO som används för löpning både på löpband och ute, samt i kajaken. Det är bara att köpa!

Men spring inte för långt första gången. Du tvingas landa "rätt" på foten, och är du inte van vid det så kan du få rejäl träningsvär

Emanuel: "Funderar främst på om dämpningen och stabiliteten är i dom."

Det är just det som är grejen - det är ingen dämpning eller stabilitet - det är dina fötter och ben som ska bistå med det! Därför måste man ta det försiktigt som sas ovan. Du måste he

ahh ok väldigt lungt för min del då.

Hur går det nu när det är kallt. Funkar dem, eller fryser man tårna av sig?

/jan

Hur är det med storlekar?
Jag har 43(½) i vanliga fall, men när jag testade ett par FF var tom 42 nästan för stora. Nån som kan jämföra med vanliga skor?