Quote from Funbeat user on 9 December 2009, 16:47David Liljeros har en mkt bra träningsblogg med bla en sektion om barfotalöpning. Där finns en artikel om hur man hittar rätt strl på VFF;
http://liljeros.blogspot.com/2009/08/guide-till-ratt-storlek-pa-fivefingers.html
David Liljeros har en mkt bra träningsblogg med bla en sektion om barfotalöpning. Där finns en artikel om hur man hittar rätt strl på VFF;
http://liljeros.blogspot.com/2009/08/guide-till-ratt-storlek-pa-fivefingers.html
Quote from Funbeat user on 9 December 2009, 16:55Tips: kolla gruppen för Barfotalöpning.
Tips: kolla gruppen för Barfotalöpning.
Quote from Funbeat user on 9 December 2009, 22:41Ang storlek så har Vibrams hemsida en storlekstabell baserad på din fotlängd i millimeter. Den stämmer bra tycker jag. Själv provade jag istället i affären, men när jag sedan sprungit med dem visade de sig för stora - tabellen stämde bättre än provning.
Ang storlek så har Vibrams hemsida en storlekstabell baserad på din fotlängd i millimeter. Den stämmer bra tycker jag. Själv provade jag istället i affären, men när jag sedan sprungit med dem visade de sig för stora - tabellen stämde bättre än provning.
Quote from Funbeat user on 9 December 2009, 22:45Angående kyla
Jag har nyligen beställt ett par KSO Trek Tex som ska funka bra i vinterväglag. Den modell jag har nu (classic) funkar bara vid värme och relativt torr mark då de släpper i vatten och småsmuts genom den enorma öppningen.
Angående kyla
Jag har nyligen beställt ett par KSO Trek Tex som ska funka bra i vinterväglag. Den modell jag har nu (classic) funkar bara vid värme och relativt torr mark då de släpper i vatten och småsmuts genom den enorma öppningen.
Quote from Funbeat user on 10 December 2009, 07:23Kylan är såklart ett problem i dessa "skor". Några längre turer i vinterväglag blir det inte. Jag har ett par tåsockor som jag sätter på mig innan jag drar på mig dem och ger mig ut. Har nu i höst sprungit i några minusgrader och ett tunt snötäcke. Senast
Kylan är såklart ett problem i dessa "skor". Några längre turer i vinterväglag blir det inte. Jag har ett par tåsockor som jag sätter på mig innan jag drar på mig dem och ger mig ut. Har nu i höst sprungit i några minusgrader och ett tunt snötäcke. Senast
Quote from Funbeat user on 11 December 2009, 10:21Jag har ett par KSO. Har bara tt att säga om dom. För tillfället använder jag dom i gymet. Har promenerat i dom, men ännu ingen löpning, men det kommer.... Ger samma tips som jag har fått: börja försiktigt.
Jag har ett par KSO. Har bara tt att säga om dom. För tillfället använder jag dom i gymet. Har promenerat i dom, men ännu ingen löpning, men det kommer.... Ger samma tips som jag har fått: börja försiktigt.
Quote from Funbeat user on 11 December 2009, 11:10Vilka ska man välja? Sprint eller KSO?
Jag såg nånstans på nån sida att KSO var mindre i storlek, stämmer ?
/Siv
Vilka ska man välja? Sprint eller KSO?
Jag såg nånstans på nån sida att KSO var mindre i storlek, stämmer ?
/Siv
Quote from Funbeat user on 11 December 2009, 11:19Jag har ett par Sprint som är kanon till paddling och kajakmaraton där lyft ingår. Greppet är grymt men det är ju lite som det sägs i ett tidigare svar att dämpning och stabilitet får du stå för själv. För löpning har jag andra skor.
Jag har ett par Sprint som är kanon till paddling och kajakmaraton där lyft ingår. Greppet är grymt men det är ju lite som det sägs i ett tidigare svar att dämpning och stabilitet får du stå för själv. För löpning har jag andra skor.
Quote from Funbeat user on 11 December 2009, 11:54Hade Sprint innan (men råkade elda upp den ena skons lilltå) och KSO nu. Föredrar lätt KSO som har ett smartare system för att spänna fast hälen, och så slipper man småsten och sand på ett annat sätt än Sprint.
Älskar både att träna i dem (gym, fys, kam
Hade Sprint innan (men råkade elda upp den ena skons lilltå) och KSO nu. Föredrar lätt KSO som har ett smartare system för att spänna fast hälen, och så slipper man småsten och sand på ett annat sätt än Sprint.
Älskar både att träna i dem (gym, fys, kam
Quote from Funbeat user on 11 December 2009, 12:15Jag är nöjd med mina KSO. Det enda som va komplicerat i början var att få på sig de men har man väl lärt sig tricket så går det bra.
Jag är nöjd med mina KSO. Det enda som va komplicerat i början var att få på sig de men har man väl lärt sig tricket så går det bra.