Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningVibram five fingers!
You need to log in to create posts and topics.

Jag har Kalle Anka-fötter. Breda och korta, för mig var sprint mycket bättre i passformen.

Jag använde dem heeeeeela sommaren och var kanonnöjd. Ingen löpning men kanske nästa år.

Enda nackdelen är att de luktar f--n efter ett tag och behöver saneras då

de fungerar väl att tvätta dem?? typ maskin, om jag inte läst fel.

Jag har endast testat sprint på affären, men skulle gärna vilja testa kso, just för de där med att den kanske skulle sitta bättre i hälen.
Men samtidigt vill jag ha ett par sprint för d

Jag provade Classic och sprint på Naturkompaniet i Gbg. Classic och sprint satt åt som tusan över hälsenorna där bak (tycker jag)! Vad är eran erfarenhet? Töjer dom sig?

Siv, du kanske redan vet det, men feelmax finns också om du vill ha barfotakänsla. F

Jag har både Sprint och KSO och tycker nog KSO är skönare, men lite svårare att ta på.
Samma storlekar. Jag har tvättat mina Sprint flera gånger i maskin 40 grader.

Det är bara att säga till tomten! 😉

/B.

blir dom inte riktigt varma sommartid? kso allstå. de är då jag har tänkt ha dem.

Inte testat - men de är ju inte tjockare än ett par vanliga löparskor.

På tal om det där med löpning - det verkar som att de slits rätt bra om distanserna ökar...

http://redrocksbluesky.com/2009/03/16/450-miles-on-vibram-five-finger-ksos/

Ett alternativ till VFF som förtjänar att nämnas är Feelmax. Har själv numera två par, ett par mockasiner, Kuusaa, med millimetertunn sula, och ett par Osma, med en sula på två millimeter, men som ser ut som en vanlig löparsko: suveränt när man lite fegt

Jim - vars kan man köpa dom?

Vad gäller om KSO blir varma om sommaren:
Absolut inte. Det tunna tyget gör att min upplevda skillnad mellan dem och Sprint är obetydlig.