Quote from Funbeat user on 30 December 2010, 14:37Ja, men jag har ju lovat bättring och ska inte fortsätta diskussionen.
Ja, men jag har ju lovat bättring och ska inte fortsätta diskussionen.
Quote from Funbeat user on 30 December 2010, 16:50I debatten om att företag bara har som intresse att maximera vinsten vill jag varna för en alltför överdriven generalisering. Driver själv ett företag och har gjort många aktiva val som sänkt den potentiella vinsten till förmån för andra värden som gör at
I debatten om att företag bara har som intresse att maximera vinsten vill jag varna för en alltför överdriven generalisering. Driver själv ett företag och har gjort många aktiva val som sänkt den potentiella vinsten till förmån för andra värden som gör at
Quote from Funbeat user on 30 December 2010, 17:25Lite OT: de stora katastroferna som världskrigen skapades framförallt av maktbegär hos politiker inte av vinstintresset.
Lite OT: de stora katastroferna som världskrigen skapades framförallt av maktbegär hos politiker inte av vinstintresset.
Quote from Funbeat user on 30 December 2010, 17:55USA har en lagstiftning som ställer till det en del på det här området, boken "The Corporation" är lite kul att läsa. Filmen har jag inte sett.
USA har en lagstiftning som ställer till det en del på det här området, boken "The Corporation" är lite kul att läsa. Filmen har jag inte sett.
Quote from Funbeat user on 31 December 2010, 00:50Nu är jag i Florida.
Det finns en svensk i Kalifornien.I Florida är tåskor så gott som okända.
St. Augustine - 175.000 invånare - 1 butik.
Ocala - 200.000 invånare - 0 butiker.Gainsville lär ha. Ca. 150.000 invånare.
Tror att Vibram behöver all slags
Nu är jag i Florida.
Det finns en svensk i Kalifornien.
I Florida är tåskor så gott som okända.
St. Augustine - 175.000 invånare - 1 butik.
Ocala - 200.000 invånare - 0 butiker.
Gainsville lär ha. Ca. 150.000 invånare.
Tror att Vibram behöver all slags
Quote from Funbeat user on 31 December 2010, 11:12Jag tillhör dem som unnar Vibram den framgång de har med sina tåskor. Kul att det kommer fram en ny aktör vid sidan av Nike, Asics, Adidas o de andra redan etablerade. Vibrams reklam är framåt och underhållande, inte otillbörlig med mina mått mätt.
Jag s
Jag tillhör dem som unnar Vibram den framgång de har med sina tåskor. Kul att det kommer fram en ny aktör vid sidan av Nike, Asics, Adidas o de andra redan etablerade. Vibrams reklam är framåt och underhållande, inte otillbörlig med mina mått mätt.
Jag s
Quote from Funbeat user on 1 January 2011, 13:11Intressant länk Mikael, tack.
Jag förstår inte hur man kan bli upprörd över den här reklamen, om man inte blir upprörd över all reklam.
Jag förstår heller inte varför Bikila självklart skulle kosta mindre än andra löparskor. Det är väl ingen som på all
Intressant länk Mikael, tack.
Jag förstår inte hur man kan bli upprörd över den här reklamen, om man inte blir upprörd över all reklam.
Jag förstår heller inte varför Bikila självklart skulle kosta mindre än andra löparskor. Det är väl ingen som på all
Quote from Funbeat user on 1 January 2011, 18:34En sak jag har funderat på ett bra tag är om Vibram verkligen har kunnat ta patent på skor som är utformade som en fot. Okey att dom tagit patent på sulans konstruktion och material, men själva formen, kan man ta patent på den?
Enligt min mening gör de ki
En sak jag har funderat på ett bra tag är om Vibram verkligen har kunnat ta patent på skor som är utformade som en fot. Okey att dom tagit patent på sulans konstruktion och material, men själva formen, kan man ta patent på den?
Enligt min mening gör de ki
Quote from Funbeat user on 1 January 2011, 19:21Nisse, det är en bra fråga vad de har patent på. Jag utgick ifrån att de inte lyckats få patent på skor med separata tår, men det ser ganska illa ut.
http://www.freepatentsonline.com/7805860.html
Krävs en del läsande för att se hur det ska tolkas. Riske
Nisse, det är en bra fråga vad de har patent på. Jag utgick ifrån att de inte lyckats få patent på skor med separata tår, men det ser ganska illa ut.
http://www.freepatentsonline.com/7805860.html
Krävs en del läsande för att se hur det ska tolkas. Riske
Quote from Funbeat user on 1 January 2011, 20:00Så vitt jag kan se så har Vibram fått igenom sitt patent i USA (okt 2010) men ännu inte i Europa (står fortfarande som ansökan på EPO).
Däremot tycker jag att man, speciellt som svensk, ska skänka en tacksamhetens tanke till patentlagstiftningen. Utan de
Så vitt jag kan se så har Vibram fått igenom sitt patent i USA (okt 2010) men ännu inte i Europa (står fortfarande som ansökan på EPO).
Däremot tycker jag att man, speciellt som svensk, ska skänka en tacksamhetens tanke till patentlagstiftningen. Utan de