Quote from Guest on 1 August 2010, 12:04Hej
Är förhållandevis stor (192 och 96 kg) och har oavsett fritidsaktivitet alltid haft det tungt med just uppförsbackar. Behöver inte vara många grader. Känner att jag inte behöver skämmas över min fart på flacken. Där hänger både lungor och ben med i hy
Hej
Är förhållandevis stor (192 och 96 kg) och har oavsett fritidsaktivitet alltid haft det tungt med just uppförsbackar. Behöver inte vara många grader. Känner att jag inte behöver skämmas över min fart på flacken. Där hänger både lungor och ben med i hy
Quote from Funbeat user on 1 August 2010, 12:14Blir du frånåkt uppför så tar du dom sedan när det blir nedför (H)
Blir du frånåkt uppför så tar du dom sedan när det blir nedför (H)
Quote from Funbeat user on 1 August 2010, 15:09lägg in lite backträning! mkt handlar om teknik! jag väger just nu 101kg och kör ifrån dom flesta uppför (även långa backar).. men jag tränar backe 1gång i veckan och cyklar ganska mkt. det jag tänker på när det kommer en lång backe det är att ligga på c
lägg in lite backträning! mkt handlar om teknik! jag väger just nu 101kg och kör ifrån dom flesta uppför (även långa backar).. men jag tränar backe 1gång i veckan och cyklar ganska mkt. det jag tänker på när det kommer en lång backe det är att ligga på c
Quote from Funbeat user on 1 August 2010, 16:10Bra diskussion! Jag är relativ nybörjare, började för knappt ett år sedan, har kört en Vätternrunda och cyklar gärna långt om än inte snabbt (ännu).
Har ett långsiktigt mål om att gå ner ordentligt i vikt, men vill redan nu klara uppförsbackarna bättre.
Bra diskussion! Jag är relativ nybörjare, började för knappt ett år sedan, har kört en Vätternrunda och cyklar gärna långt om än inte snabbt (ännu).
Har ett långsiktigt mål om att gå ner ordentligt i vikt, men vill redan nu klara uppförsbackarna bättre.
Quote from Funbeat user on 1 August 2010, 16:50jag brukar köra i en backe här i södertälje som är upp på ett "berg" backen är 2km lång. första kilometern är den seg och lagom brant andra kilometern är brantare! jag brukar köra med hög kadens ca 95 på samma växel hela backen håller ca mellan24-28km/h
jag brukar köra i en backe här i södertälje som är upp på ett "berg" backen är 2km lång. första kilometern är den seg och lagom brant andra kilometern är brantare! jag brukar köra med hög kadens ca 95 på samma växel hela backen håller ca mellan24-28km/h
Quote from Funbeat user on 1 August 2010, 17:27Roligt med alla svar och funderingar på min fråga!
Specifik backträning är något jag inte gett mig på ännu. Kanske är det dags. Något mer mentalt knäckande har jag dock svårt att tänka mig. Att gå ner i vikt hade varit ett enklare alternativ!Har gott om
Roligt med alla svar och funderingar på min fråga!
Specifik backträning är något jag inte gett mig på ännu. Kanske är det dags. Något mer mentalt knäckande har jag dock svårt att tänka mig. Att gå ner i vikt hade varit ett enklare alternativ!
Har gott om
Quote from Funbeat user on 1 August 2010, 17:46Tommie, tack för bra svar! Låter sk*tjobbigt och därmed mycket nyttigt. Någon som har tips om bra träningsbacke på rimligt avstånd från Stockholms innerstad?
Om man vill bli snabb tror jag att en kombination av viktnedgång och backträning är bra. Har se
Tommie, tack för bra svar! Låter sk*tjobbigt och därmed mycket nyttigt. Någon som har tips om bra träningsbacke på rimligt avstånd från Stockholms innerstad?
Om man vill bli snabb tror jag att en kombination av viktnedgång och backträning är bra. Har se
Quote from Funbeat user on 1 August 2010, 17:52finns väl en del backar på söder?
finns väl en del backar på söder?
Quote from Funbeat user on 1 August 2010, 22:23En tung cyklist kommer alltid ha en nackdel i uppförsbackar. Som motionär tycker inte jag det spelar någon som helst roll.
Om man ska gå ned i vikt är det bättre på att cykla långt i lagom tempo.
Dessutom behöver man lägga om sin kosthållning. För annar
En tung cyklist kommer alltid ha en nackdel i uppförsbackar. Som motionär tycker inte jag det spelar någon som helst roll.
Om man ska gå ned i vikt är det bättre på att cykla långt i lagom tempo.
Dessutom behöver man lägga om sin kosthållning. För annar
Quote from Berit Bengtson on 1 August 2010, 22:30Markku S skrev:
> Om man ska gå ned i vikt är det bättre på att cykla långt i lagom tempo.Varför då?
Markku S skrev:
> Om man ska gå ned i vikt är det bättre på att cykla långt i lagom tempo.
Varför då?