Quote from Funbeat user on 2 August 2010, 11:46>"Som jag redan har svarat dig flera ggr så gör du fel i att framställa dig som någon sorts norm/rättesnöre för motionärer. "
Ja, som tur är får man framföra vilka åsikter som helst på detta forum, så länge man inte bryter mot lagen och forumreglerna.
O
>"Som jag redan har svarat dig flera ggr så gör du fel i att framställa dig som någon sorts norm/rättesnöre för motionärer. "
Ja, som tur är får man framföra vilka åsikter som helst på detta forum, så länge man inte bryter mot lagen och forumreglerna.
O
Quote from Funbeat user on 2 August 2010, 11:54Peter!
Om du ska siktar på att nå elitmotionsklass, behöver du ju bli bättre på allt.Kondition, styrka och snabbhet.
Då kan ju backträning vara ett sätt att få styrka, men även de andra förmågorna måste ju tränas.
Peter!
Om du ska siktar på att nå elitmotionsklass, behöver du ju bli bättre på allt.
Kondition, styrka och snabbhet.
Då kan ju backträning vara ett sätt att få styrka, men även de andra förmågorna måste ju tränas.
Quote from Funbeat user on 2 August 2010, 12:46Hej Peter, läste denna sträng och kan med "denna" som utgångspunkt delge mina erfarenheter kopplat till Dina frågor;
Jag var rejält, för min längd, överviktig för några år sedan (2007/172 cm/85 kg). Efter att ha prövat olika träningsupplägg fann jag cykl
Hej Peter, läste denna sträng och kan med "denna" som utgångspunkt delge mina erfarenheter kopplat till Dina frågor;
Jag var rejält, för min längd, överviktig för några år sedan (2007/172 cm/85 kg). Efter att ha prövat olika träningsupplägg fann jag cykl
Quote from Funbeat user on 2 August 2010, 13:09@Peter J
Jag kör inte bara backträning så ofta men det händer. Däremot brukar jag lägga in lite backintervaller på mina vanliga rundor.
Viktminskningen var inte speciellt svår! Jag åt helt enkelt lite mindre mat, men annars ändrade jag inte på kosten. Jag
@Peter J
Jag kör inte bara backträning så ofta men det händer. Däremot brukar jag lägga in lite backintervaller på mina vanliga rundor.
Viktminskningen var inte speciellt svår! Jag åt helt enkelt lite mindre mat, men annars ändrade jag inte på kosten. Jag
Quote from Funbeat user on 2 August 2010, 13:40Vad gäller kost ... så tog jag det lite lättare med ostsmörgåsar (älskar ost). Annars gjorde jag inget speciellt, men jag äter ganska normalt ändå.
Vad gäller kost ... så tog jag det lite lättare med ostsmörgåsar (älskar ost). Annars gjorde jag inget speciellt, men jag äter ganska normalt ändå.
Quote from Funbeat user on 2 August 2010, 13:56Hej alla och tack för era synpunkter och råd!
Det finns många moment man har kvar att utveckla. Därom råder ingen tvivel (Har aldrig trott det heller bara så ni inte tror jag är helt insiktslös). Trampteknik är något jag måste studera lite närmare. Har ba
Hej alla och tack för era synpunkter och råd!
Det finns många moment man har kvar att utveckla. Därom råder ingen tvivel (Har aldrig trott det heller bara så ni inte tror jag är helt insiktslös). Trampteknik är något jag måste studera lite närmare. Har ba
Quote from Funbeat user on 2 August 2010, 14:33"Vad som gäller nu är;
Höge energiförbrukning = högre viktminskning."Förutsatt att kaloriintag är på minus?
"Vad som gäller nu är;
Höge energiförbrukning = högre viktminskning."
Förutsatt att kaloriintag är på minus?
Quote from Funbeat user on 2 August 2010, 14:45Det är skillnaden mellan förbrukade och intagna kalorier, som bestämmer om man går ner i vikt eller inte.
Det största problemet är att veta hur mycket man förbrukar/behöver över en längre tid, då bl.a. viktminskning gör att kroppens vilobehov (BMR) mins
Det är skillnaden mellan förbrukade och intagna kalorier, som bestämmer om man går ner i vikt eller inte.
Det största problemet är att veta hur mycket man förbrukar/behöver över en längre tid, då bl.a. viktminskning gör att kroppens vilobehov (BMR) mins
Quote from Funbeat user on 2 August 2010, 15:06I främsta hand så kommer viktnedgång från kostomläggning och inte motion.
Däremot finns det ju mycket positiva effekter av motion.Angående intensitetsdiskussionen, så är det viktigare att motionera på en nivå som gör att du fortsätter motionera. Dvs kan
I främsta hand så kommer viktnedgång från kostomläggning och inte motion.
Däremot finns det ju mycket positiva effekter av motion.
Angående intensitetsdiskussionen, så är det viktigare att motionera på en nivå som gör att du fortsätter motionera. Dvs kan
Quote from Funbeat user on 2 August 2010, 15:17Jag fick ett tips här på Funbeat om följande site för beräkning av kaloriförbrukning:
http://surr.lugn.nu/kcal.html
Jag fick ett tips här på Funbeat om följande site för beräkning av kaloriförbrukning:
http://surr.lugn.nu/kcal.html