Quote from Guest on 14 December 2010, 10:35Vad gäller löpning så hör man ju ibland att ett kg gör ca 3 sekunder per km men hur är det egentligen med simning? Eftersom man ju är lite mer "viktlös" i vatten så borde det väl påverka mindre. Å andra sidan ska man dra sina kg fram i vattnet så rimligtv
Vad gäller löpning så hör man ju ibland att ett kg gör ca 3 sekunder per km men hur är det egentligen med simning? Eftersom man ju är lite mer "viktlös" i vatten så borde det väl påverka mindre. Å andra sidan ska man dra sina kg fram i vattnet så rimligtv
Quote from Funbeat user on 14 December 2010, 10:45Jag är mer nyfiken på längdens betydelse - längre kropp = lägre motstånd?
Jag är mer nyfiken på längdens betydelse - längre kropp = lägre motstånd?
Quote from Funbeat user on 14 December 2010, 11:09Stormagen, du säger emot dig själv när du å ena sidan säger att man är viktlös och sen "sina kg" att dra fram. Är man viktlös har man väl inga kg att dra fram 😉
I löpning är det tyngdlagen det största motståndet, i vatten så är det vattenmotståndet som
Stormagen, du säger emot dig själv när du å ena sidan säger att man är viktlös och sen "sina kg" att dra fram. Är man viktlös har man väl inga kg att dra fram 😉
I löpning är det tyngdlagen det största motståndet, i vatten så är det vattenmotståndet som
Quote from Funbeat user on 14 December 2010, 11:34Hehe, Niclas... nej men okej, men det är ju inte som om man skulle "simma" i rymden. Man är ju inte viktlös på det sättet. Eller, alltså, man simmar ju mot ett motstånd i vattnet.
Jag tänker bl annat på en intervju jag hörde med simmerskan som hade bule
Hehe, Niclas... nej men okej, men det är ju inte som om man skulle "simma" i rymden. Man är ju inte viktlös på det sättet. Eller, alltså, man simmar ju mot ett motstånd i vattnet.
Jag tänker bl annat på en intervju jag hörde med simmerskan som hade bule
Quote from Funbeat user on 14 December 2010, 11:37Anders - du får starta din egen tråd. Jag kan nog inte bli så mycket längre än vad jag är. Men jag har fortfarande några kilon kvar innan jag blir lillmage...
Anders - du får starta din egen tråd. Jag kan nog inte bli så mycket längre än vad jag är. Men jag har fortfarande några kilon kvar innan jag blir lillmage...
Quote from Elias Engqvist on 14 December 2010, 11:51Massa har betydelse för accelerationen. Då man springer accelererar man hela tiden för att motverka gravitationen. I vattnet har man inte det problemet men däremot då man startar och i viss mån kanske vänder så har ens massa en viss betydelse. Sen har man
Massa har betydelse för accelerationen. Då man springer accelererar man hela tiden för att motverka gravitationen. I vattnet har man inte det problemet men däremot då man startar och i viss mån kanske vänder så har ens massa en viss betydelse. Sen har man
Quote from Elias Engqvist on 14 December 2010, 12:39Fast din uppgång är väl bara muskler??? 😉
Fast din uppgång är väl bara muskler??? 😉
Quote from Funbeat user on 14 December 2010, 13:08Att vara lång borde ju helt klart vara en fördel då långa personer även brukar ha långa fötter och armar och då får bättre grepp i vattnet. Vikten har säkert betydelse för att kapa tiondelar på 100m men inte i närheten av så stor betydelse som tekniken tr
Att vara lång borde ju helt klart vara en fördel då långa personer även brukar ha långa fötter och armar och då får bättre grepp i vattnet. Vikten har säkert betydelse för att kapa tiondelar på 100m men inte i närheten av så stor betydelse som tekniken tr
Quote from Funbeat user on 14 December 2010, 14:10Det var Emma Igelström som hade bulemi. Sen vet jag inte om det fanns vetenskapliga studier på att hon vart bättre pga viktnedgång eller om det var pga hennes träning.
Det var Emma Igelström som hade bulemi. Sen vet jag inte om det fanns vetenskapliga studier på att hon vart bättre pga viktnedgång eller om det var pga hennes träning.
Quote from Funbeat user on 14 December 2010, 15:35De flesta idrottstjejertjejer med ätstörningar brukar väl börja med en viktnedgång som gör dem snabbare, initialt, det är därför de fortsätter ...
De flesta idrottstjejertjejer med ätstörningar brukar väl börja med en viktnedgång som gör dem snabbare, initialt, det är därför de fortsätter ...