Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumSimningViktens betydelse i simning?
You need to log in to create posts and topics.

men utformning av fet påverka också.

en stor magen betyder mindre streamline och mer "drag" = långsomare

"Fett - lättare än vattnet
Muskler - tyngre än vatten
Mycket fett - bra flytläge, snabbare
Lite fet - hjälp jag drunknar, inte så snabbt... "

Med den teorin borde Michael Phelps sjunka som en sten. Den här bilden har ju visats tidigare:

BILD:http://stat

Fast han simmar väl korta distanser? Ska man sprinta 50m så är nog inte flytförmågan jätteviktig men ska man simma tex 1500m så tror jag helt klart det är en stor fördel att ha mera underhudsfett.

Bra vattenläge är nog ganska väsentligt i världseliten även på korta distanser. Dessutom lär grabben simma 1500m rejält mycket fortare än vad jag någonsin kommer göra, så mitt underhudsfett verkar inte hjälpa. Jag tror att om man som motionär börjar funde

Träning är underskattat som vissa brukar säga här på Funbeat. Bygga fett torde vara ett halmstrå som knappast lönar sig att sträcka sig efter.

Attans, jag som tänkte ligga i hårdfetträning under hela julen.
Det finns dessutom massor av mat på julbordet som har potential att sänka den totala densiteten i den undre delen av bålen.

😀

När man ser feta gubbar med ölmage som crawlar sig fram längd efter längd i bassängen utan tendens att verka tröttna, dom verkar liksom flyta fram på hullet, (trots att deras teknik har sina brister) medan man själv måste stå och hämta andan efter bara en

Ofta har de feta gubbarna tränat intensivt när de var smala pojkar.
Tekniken och känslan för vattnet sitter i.
Som nybörjare har man inget att sätta emot, hur många ribbor man än har på magen. Snyggast i duschen ger liksom inte många poäng.

...på något

De feta gubbarna kan ha hiskeligt bra kondis också. Fixar man bara andningen kan man ju simma nästan hur långt som helst, bara man har orken.