Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumSimningViktens betydelse i simning?
You need to log in to create posts and topics.

Om man har jättetjocka korvfingrar borde man ju ha mer att skyffla vatten med. det blir ju rena paddeln? 😉

Breda och platta fingrar är bättre. I alla fall om du vill optimera motståndskoefficienten.

Ärligt talat boys, är det inte så att man blir bättre om man tränar, ju hårdare ju bättre, naturligtvis under förutsättning att kroppen hinner med och att den lärt sig tåla hård träning? Tränar man hårt så förbränner man fett och blir förmodligen smalare.

Tekniken är väl VIKTigast?

Simmar man som en kratta blir det jobbigt och inte speciellt effektivt. Ett par kilo extra spelar nog ingen roll, men med en oeffektiv teknik blir det jobbigare att dra fram massan.

Själv så ska jag simma regelbundet från och

Då ses vi kanske på Kanlasimmet? Om inget oförutsett inträffa ska jag vara där och simma 5 km. (H)

Det var en rätt utförlig artikel om just det här i senaste 220 Triathlon. Ska se om jag kan bidra med en inscanning...

Redigering av Olle: Leifs konto är nu avstängt till följd av hans spammande

Hej.
En ny spännande simtävling i Luleå till sommaren. Kolla hemsidan:
www. luleamidnightswim .com

Kan bara instämma i Ryans resonemang. Har själv börjat om med simningen efter 17 års uppehåll. Har nu tränat 14 månader och vad jag vet är konditionen ganska bra, tekniken är mer eller mindre den samma, styrkan är jämförbar, men vikten är 17 Kg plus (doc

Kroppsfett är absolut en fördel i simning. Jag har aldrig sett någon med lågt kroppsfett (under normal nivå) vara en bra simmare. Däremot ligger i princip alla duktiga löpare på lågt kroppsfett.

Exakt vad bidrar kroppsfettet till?