Quote from Funbeat user on 9 October 2012, 12:31Här är vi nog lite inne på defintioner, jag skulle definitivt kalla de här killarna smala (åt det muskulösa hållet), smal är inte samma sak som mager, utmärglad eller superdeffad (fettfri). Ja de har fett på kroppen, men det är ingenstans det sticker ut
Här är vi nog lite inne på defintioner, jag skulle definitivt kalla de här killarna smala (åt det muskulösa hållet), smal är inte samma sak som mager, utmärglad eller superdeffad (fettfri). Ja de har fett på kroppen, men det är ingenstans det sticker ut
Quote from Funbeat user on 9 October 2012, 12:42Kroppsfett mäts i % så det är en absolut siffra. Definitionen av vad som räknas som högt resp. lågt och huruvida det är individuellt vågar jag dock inte ge mig in på 🙂
Kroppsfett mäts i % så det är en absolut siffra. Definitionen av vad som räknas som högt resp. lågt och huruvida det är individuellt vågar jag dock inte ge mig in på 🙂
Quote from Elias Engqvist on 9 October 2012, 14:32Nåja, procent är ett jämförelsetal dvs väldigt relativt. Ordet "Relativ" är motsatsen till "Absolut"
Nåja, procent är ett jämförelsetal dvs väldigt relativt. Ordet "Relativ" är motsatsen till "Absolut"
Quote from j sollerman on 9 October 2012, 14:35Bättre gissning är nog att dessa personer ligger under normala fett%
Bättre gissning är nog att dessa personer ligger under normala fett%
Quote from Funbeat user on 9 October 2012, 15:34Men "smal" är snarast ett visuellt intryck, inte ngt som mäts i % eller något annat, sedan kan man troligen ganska lätt få fram att personer som ligger på en fett% eller bmi i ett visst intervall uppfattas som smala av 95% av befolkningen - med skillnader
Men "smal" är snarast ett visuellt intryck, inte ngt som mäts i % eller något annat, sedan kan man troligen ganska lätt få fram att personer som ligger på en fett% eller bmi i ett visst intervall uppfattas som smala av 95% av befolkningen - med skillnader
Quote from Funbeat user on 9 October 2012, 17:38Personerna på bilderna ligger definitivt inte under 10% kroppsfett vilket är gränsen för vad som är normalt. En grov uppskattning är att de ligger nånstans kring 12-15%. De är enligt mig inte smala (utom möjligen Holmertz då) De har en normal och sund kro
Personerna på bilderna ligger definitivt inte under 10% kroppsfett vilket är gränsen för vad som är normalt. En grov uppskattning är att de ligger nånstans kring 12-15%. De är enligt mig inte smala (utom möjligen Holmertz då) De har en normal och sund kro
Quote from Funbeat user on 9 October 2012, 17:48Vill du få bekräftat att din svårighet att lyckas med simningen beror på att du har mindre än 10 % fett?
Vill du få bekräftat att din svårighet att lyckas med simningen beror på att du har mindre än 10 % fett?
Quote from Funbeat user on 10 October 2012, 08:48Ice man, Nu trilla poletten ner. Du menar vad som räknas som "normalt" av diverse instutitioner m.m.
Jag tänkte mer på vad som anses "normalt" för hur befolkningen i Sverige ser ut idag. Jag tror nog att vad som anses normalt idag är snarare runt 20-25 %
Ice man, Nu trilla poletten ner. Du menar vad som räknas som "normalt" av diverse instutitioner m.m.
Jag tänkte mer på vad som anses "normalt" för hur befolkningen i Sverige ser ut idag. Jag tror nog att vad som anses normalt idag är snarare runt 20-25 %
Quote from Jonathan Lilja Lindström on 10 October 2012, 08:53BILD:http://www.clasbjorling.com/foton/blandat2008c/images/Jag%20o%20BoråsDavid%20spänner%20senorna%20på%20scandic%20bike%20tour%202008_jpg.jpg
Clas Björling (till vänster) har 4 % fett, simmar hyfsat snabbt, 51,19 som snabbast på en IMtävling (3860 m).
Clas Björling (till vänster) har 4 % fett, simmar hyfsat snabbt, 51,19 som snabbast på en IMtävling (3860 m).
Quote from Funbeat user on 10 October 2012, 09:06(t+)
(t+)