Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumSimningViktens betydelse i simning?
You need to log in to create posts and topics.

Fast när det gäller Igelström så blev hon ju aldrig smal av sina ätstörningar. Hon var ju alltid lite mullig. Tydligen klarade hon sig hyggligt i världseliten ändå.

Om musklerna har lagt sig runt magen och låren så visst är viktuppgången barra muskler 😉 Får ta hand om de efter årsskiftet...

jag har bra erferenhet med detta fråga.

i 2007 var jag 108kg i 2009 83kg och nu 102kg

under tiden jag gick ner i vikt ökade jag tränings mängd och jag hade bättre vatten läge och kunde simma mycket snabbare eller mer effektiv.

mina 10x100 series gick f

Aha, inte så bekant med henne :/ Finns ju olika varianter av bulimiker, de som kräks flitigt - och de som inte gör det ...

Vad jag förstår så gick Igelström visst ner i vikt under sin bulemitid. Åtminstone var det så hon förklarade det i intervjun (med Ekwall?). Hon sa typ att hon gick ner i vikt och märkte snabbt resultat i bassängen och att hon fick beröm av tränare och trä

En kropp med muskler ,långa armar, långa ben, stora fötter…
____

En kropp med mycket fett, lite muskler, korta armar, korta ben, små fötter…

O

Borde vara självklart vad som ger fart i vattnet....
Och vad som inte ger fart....

Lars - Ja, men frågan för mig är ju om 79 kg Wallin automatiskt blir snabbare än 89 kg Wallin. Typ.

89-79=10 kg fett eller 10 kg muskler?

Jag tror inte du blir snabbare bara för du går ner 10 kg. Jag har gått upp nästan lika mycket sen i somras och jag har blivit snabbare ändå har jag dragit ner på träningen. Det är bättre teknik du tjänar på inte 10 kg hit eller dit. Iaf inte så länge du ä

Fett - lättare än vattnet
Muskler - tyngre än vatten
Mycket fett - bra flytläge, snabbare
Lite fet - hjälp jag drunknar, inte så snabbt...