Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

En av mina bättre rundor sprang jag dagen efter ett intensivt heldagsmöte (=sittande) då saker och ting inte gick som jag och de mina önskade hade jag en massa ilska att springa av mig. Då gick det undan ska ni veta 😉

Jag har nästan alltid varit piggare i benen efter lite vila.

Det är viktigare att vila (sova) än att äta för att återhämta sig från ett träningspass.

Vila är en underskattad tävlingsform.

Jag kör mina streaking-pass både före och efter marathonloppen. Före för att vila upp mig inför loppet å då blir det bara typ 2 - 5 km sammanlagt. Och efter loppet kanske mera 1 - 5 km sammanlagt under det dygnet. Väntar oftast i tre dygn innan jag går up

Låtom mig hänvisa till nr 2 och 3 av Träningens Tio Budord.
😉

1 Du ska inga andra intressen hava jämte träning.
2 En dag utan träning är en dag utan mening.
3 När Du vilar tränar dina konkurrenter.
4 Den som tycker träning är roligt, tränar för lite.
5

Jo, det är helt nödvändigt att vila mellan fysiska träningspass. Det gäller utövare på alla nivåer. Dock, de som har elitambitioner måste träna upp sin kropp på att svara snabbt på vilan så att man klarar att träna varje dag. Man gör alltså bäst i att räk

Jag fick rätt om min vila. Har vilat i en vecka och jädrar vad grym jag var i spåret igår! Tog inte tid men vad fint det kändes! Pulsen gick ned snabbt efter uppförsbackarna, jag flög fram osv.

Synd att det är så trist att vila.

Vad bra att det blev bra med vila! Ibland är det precis det som behövs. Själv försöker jag i möjligaste mån praktisera aktiv vila med korta komforttempojoggar mellan de längre eller snabbare träningspassen. Så länge benen, knäna osv håller fungerar det hu

En veckas vila låter som bortslösad tid för träning. 🙂